شنبه, ۰۴ می ۲۰۲۴
شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

در گرانادا چه دیدنی هایی وجود دارد؟

گرانادا شهری تاریخی با تاریخچه غنی و معماری باشکوه است که قدمت آثار زیبای آن، به هزاران سال قبل برمی گردد. گرانادا شهری است که از گذشته تا به امروز، فرهنگ های مختلفی در آن وجود داشته اند، فرهنگ هایی که بخشی از آن از آفریقا و بخشی از اروپا بوده است.

در این نوشتار، الی گشت قصد دارد تا این شهر دیدنی و جاذبه های گردشگری آن را به شما معرفی کند.

 

گرانادا اسپانیا

از گرانادا بیشتر بدانید

موروها (مسلمانان اسپانیا) در گذشته در این شهر زندگی کرده و بر آن سلطه داشته اند و به همین دلیل، به محض ورود به شهر می توانید کاملا آن را تحت تاثیر فرهنگ موروها که فرهنگی اسلامی است بیابید. حتی این تاثیر را به راحتی می توان در غذاهای سنتی گرانادا و آثار تاریخی و دیدنی ای که به جا مانده هم دید. در گرانادا، آثار تاریخی تنها جاذبه های این شهر نیستند؛ موزه ها، بناهای تاریخی و مجسمه های زیادی هم برای دیدن وجود دارند و علاوه برآن می توانید در اطراف شهر دوچرخه سواری کنید و از چشم انداز زیبای اطراف لذت ببرید. گرانادا یکی از زیباترین شهرهای اسپانیا است و اگر از علاقه مندان به فرهنگ ملت ها باشید، باید بدانید کمتر شهری در اسپانیا به اندازه ی گرانادا، تنوع فرهنگی دارد.

جاذبه های گردشگری گرانادا

از کاخ الحمرا دیدن کنید کاخی با نمادی از گرانادا… یکی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری گرانادا، کاخ الحمرا است که قدمت آن به آخرین مسلمانان عربی که در اسپانیا زندگی می کرده اند برمی گردد. کاخ الحمرا، معماری اسلامی دیدنی و باشکوهی دارد و از بالای آن می توان چشم انداز زیبایی به تمام شهر داشت. بازدید از این کاخ را حتما در برنامه ی سفرتان به گرانادا بگنجانید.کاخ الحمرادر حمام های مدرن به سبک موروها، آب تنی کنید حمام های مدرن گرانادا در واقع به سبک و سیاق حمام های قدیمی گرانادا درست شده اند و به همین دلیل رفتن به آنجا و گذراندن حتی دقایقی در آنها شما را کاملا در فضای آن دوران قرار می دهد. گرانادا، تعدادی از بهترین حمام های اسپانیا را در خود دارد.میدان زیبای Mirador de San Nicolas را از دست ندهید یکی از معروف ترین و البته مهم ترین میدان های گرانادا که چشم انداز بی نظیری به کاخ الحمرا هم دارد. از آنجا که این میدان رو به افق نمای بازی دارد، یکی از بهترین نقاط شهر برای تماشای غروب میدان معروف گرانادار

خورشید است، تجربه ای که تا همیشه در خاطرتان خواهد ماند…محو زیبایی کلیسای جامع گراندا شوید مطمئنا اگر در شهری، مخصوصا در یک شهر غیر مذهبی و اروپایی، بنایی مذهبی وجود داشته باشد، یکی از جذابیت های اصلی آن شهر بخصوص برای ماست. کلیسای جامع گرانادا هم یکی از این موارد است که ابهت و زیبایی آن در همان نگاه اول، تمام حواس فرد را به خود جلب می کند. کلیسایی قرن شانزدهمی که وقتی به داخل آن قدم می گذارید، با فضای شگفت انگیزی به رنگ سفید و طلایی روبرو می شوید و به نظرتان می رسد سقف آن تا آسمان رفته است. این کلیسای بسیار زیبا، نمادی از قدرت و ثروت اسپانیا است و یک نمونه ی واقعی رنسانسی است.کلیسای جامع گرانادا

با خوردن تاپاس، تکه ای از فرهنگ این شهر را مزه کنید تاپاس (Tapas)، تنها یک غذای منحصر بفرد گرانادا نیست بلکه بخشی از فرهنگ این شهر است و خوردن آن، یک تجربه ی اجتماعی محسوب می شود که از بایدهای هر گرانادا گردی است!

(منبع:مجله گردشگری الی گشت)

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!