جمعه, ۰۳ می ۲۰۲۴
جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

پارک جوسون در کوبا

اگر در کوبا به دنبال ساحل و دریا هستید هیچ جا بهتر از ساحل وارادرو نیست، ساحلی که در ۱۴۰ کیلومتری شرق هاوانا قرار گرفته و ۲۰ کیلومتر ساحل رویایی با شن های سفید دارد. اگر فکر می کنید اینجا فقط ساحل دارد اشتباه می کنید چون وجود جاذبه های دیگری مثل دلفیناریوم، پارک زیر آبی، موزه، پارک بوم شناختی، غار ساتورنو و البته پارک جوسون آن را به منطقه توریستی بی عیب و نقص تبدیل کرده است.

حالا از میان جاذبه های مهم این منطقه تفریحی و ساحلی می خواهیم به سراغ پارک جوسون (Josone Park) برویم و کمی درباره آن حرف بزنیم، در ادامه الی گشت را همراهی کنید.

پارک جوسون

اگر ساعت های زیادی را در ساحل بودید و می خواهید به جایی متفاوت بروید پارک جوسون انتخاب هیجان انگیزی است، پارکی که با بیش از ۵۰۰ هزار بازدیدکننده در سال یکی از محبوب ترین جاذبه های وارادرو است. این پارک ۹ هکتاری در سال ۱۹۴۰ در مرکز وارادرو درست شد و در همان زمان هم آنقدر خوش آب و هوا و بهشتی بود که یکی از کارخانه دارهای پولدار کوبایی در آن برای همسرش یک عمارت بزرگ درست کرد. در این پارک فضایی آرام و زیبا، درختان انبوه و استوایی، پرندگان رنگارنگ، دریاچه مصنوعی دلفریب، استخر، زمین بازی برای بچه ها، سالن بولینگ، زمین مینی گلف و قایق سواری در انتظارتان است. این ترکیب جذاب این پارک را تبدیل به یکی از محبوب ترین جاذبه های این شهر کرده است به طوری که کمتر گردشگری پیدا می شود که تا وارادرو برود و سری به پارک جوسون نزند.

دریاچه پارک جوسون

این پارک درست در قلب شهر قرار دارد و هر کسی که به وارادرو می رود باید آن را در لیست جاذبه های معروف شهر قرار دهد. همین که به داخل این پارک می روید و چشمتان به باغ های تماشایی اش می افتد می فهمید که چرا این پارک تا این حد محبوب شده است. قدم زدن در مسیرهایی که اطرافش را درختان نخل در برگرفته و از دل فضای سبز و باغ ها می گذرد و تماشای گل های استوایی که در جای جای پارک سبز شده اند شما را مملوء از آرامشی وصف ناپذیر می کند. این پناهگاه امن و آرام مطمئنا محل زندگی پرندگان زیادی هم شده است که صدای آواز و چهچهه آن ها فضای پارک را دلنشین تر می کند. خیلی از گردشگران فقط به قدم زدن در میان باغ های این پارک راضی می شوند، خیلی ها هم دوست دارند که بر روی نیمکت ها  بنشینند و توریست ها و دیگران را تماشا کنند اما شما اگر می خواهید تفریحی متفاوت را امتحان کنید قایق سواری، گلف بازی و شترسواری می تواند گزینه های مناسبی باشد. توانایی و مهارت گلف بازی خودتان را با رفتن به زمین مینیاتوری گلف محک بزنید و برای شنایی لذت بخش به استخر پارک بروید. از آنجایی که این پارک یک جاذبه گردشگری معروف است در قسمت های مختلف آن فروشنده هایی هستند که صنایع دستی کوبا را به عنوان سوغاتی به توریست ها می فروشند.

درختان نخل پارک جوسون

این پارک با درختان سرسبز و گل های استوایی دریاچه کوچکی دارد که پرندگان عاشقش هستند. نشستن در کنار دریاچه و لذت بردن از آرامش وصف نشدنی و همچنین تماشای قوها، اردک ها و فلامینگوها بر روی آب چیزی است که می تواند ساعت ها در کنار دریاچه میخکوبتان می کند. می توانید پس از مدتی تماشا در دریاچه قایق سواری کنید، یک قایق پدالی کرایه کنید، به دریاچه بزنید و پرندگانی که بر روی آب شناور هستند را از نزدیک ببینید. در کنار آب غذاخوری هایی هم هست که میز و صندلی های خود را در بیرون چیده اند تا هم غذا میل کنید و هم چشم اندازهای رویایی دریاچه را تماشا کنید. پیشنهاد ما این است که اگر تشنه شدید از بوفه های موجود در پارک یک لیوان آب نیشکر بخرید.

چمن کاری ها و گل کاری های پارک هم تماشایی ست؛ چمن هایی که مثل قابی در زیر درختان نخل هستند و گل هایی با رنگ های بنفش روشن هر لحظه وسوسه تان می کنند که دوربین تان را در بیاورید و در کنار این همه زیبایی های طبیعی عکس هایی جذاب بیندازید. با قدم زدن در پارک توریست های زیادی را می بینید که به هیچ عنوان پس زمینه های رویایی این پارک را از دست نمی دهند و در حالی که ژست گرفته اند منتظرند تا عکاس از آن ها عکس بیندازد. مطمئنا پس از ساعتی گشت و گذار در پارک گرسنه تان می شود و دلتان می خواهد یک غذای اصیل کوبایی را امتحان کنید در پارک ۴ رستوران مختلف هست که در صورت گرسنگی می توانید روی غذاهای خوشمزه اش حساب کنید. پیکنیک گرفتن در این پارک هم می توانید جذاب باشد؛ با خودتان آب و غذا ببرید و ناهار ظهر را در این طبیعت بهشتی میل کنید.

مسیرهای پیاده روی در پارک جوسون

پارک شب ها تا نیمه شب باز است و پر از هیاهو! پخش موسیقی های زنده که صدای آن هر لحظه به گوش می رسد آنقدر لذتبخش است که هیچ کس دلش نمی خواهد به این زودی ها دل از این پارک بکند و همه می خواهند تا پاسی از شب را در پارک بمانند. این پارک زیبا و آرام در جایی متفاوت از ساحل فرصت پیاده روی، تماشای پرندگان و گیاهان، گوش دادن به موسیقی سنتی و خوردن خوراکی های خوشمزه در زیر سایه درختان را برایتان فراهم می کند.  این پارک از هتل ها و مهمان خانه های وارادرو ۲۵ دقیقه رانندگی فاصله دارد، هر روز تا نیمه شب باز است و هزینه ورودی هم ندارد.

(منبع: مجله گردشگری الی گشت)

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!