چهارشنبه, ۰۱ می ۲۰۲۴
چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مایورکا یکی از جزایر زیبا در آب های اسپانیا است. از جمله مناطق دیدنی مایورکا آب های گرم حوالی این جزیره آب و هوای مناسبی برای تمام فصول از سال را ایجاد می کند. امکان سفر به مایورکا فراهم است که از جمله جاذبه های گردشگری مایورکا کوهستان های زیبا و عشرت گاه های خانوادگی را می توان برشمرد. این نواحی در جنوب اسپانیا بسیار بکر و دست نخورده باقی مانده اند.

مایورکا

سواحل مایورکا

جاذبه های گردشگری مایورکا دارای امکانات رفاهی و ظرفیت های توریستی بسیاری است که می توان به رستوان ها، کافی شاپ ها، باشگاه های مختلف و همچنین بستر تفریحات ساحلی و ... اشاره کرد. از دیگر امکانات مناطق دیدنی مایورکا وجود باند هواپیمایی در شهر بزرگ پالما در خلیج زیبای هورس شو است که رسیدن به این نواحی زیبا را بسیار تسهیل می کند.
شهر پالما نگارخانه ها و موزه های فراوانی دارد که بازدید از آنها خالی از لطف نخواهد بود. گذراندن اوقات فراغت در مناطق دیدنی مایورکا تنوع بسیاری دارد. حتی برای کودکان نیز امکانات فراوانی برای تفریح آنها تدارک دیده شده است. در سفر به مایورکا از هیدرو پارک ها و مارین لند، قلعه های بازی کاپدپرا در آرتا و سانتئوری در فلانیتکس را دیدن کنید. کوهستان های زیبای سانتئوری دو سنت سالوادور برای بازدید گردشگران مقصد بسیاری مناسبی است. موسسات هنری نظیر یانیک و بن جاکوبر علاقه مندان زیادی را به خود جذب می کند و از جمله مناطق دیدنی مایورکا است.
اگر شما به کلوب هایی به سبک رُمی و اروپایی برای برگزاری مهمانی های خود  دارید، کلوپ های الکودیا، مالاگوف و سانتا پونسا برای شما مطلوب خواهد بود. در نواحی مایورکا علاوه بر ورزش های ساحلی،باشگاه ها و امکانات کوه نوردی، زمین های تنیس و پیست دوچرخه سواری ترتیب داده شده است. علاقه مندان به تنیس می توانند از دهکده ی ماناکور، زادگاه رافائل نادال، تنیسور معروف دیدن کنند. کوهستان های ترامونتانا محیط مناسبی برای دوچرخه سواری است. علاقه مندان به هنر حتما باید از آثار و مجموعه های هنری حوالی ترامونتانا بازدید کنند.
به طور مثال دهکده ی «دیا» زادگاه رابرت گریوز، شاعر مشهور اسپانیایی جزو این نمونه مکان ها است. همچنین ناحیه والداموسا، زادگاه شوپن، آهنگ ساز مشهور، بدل به ناحیه ای گشته است که هرساله رویداد های موسیقی کلاسیک در آن برگزار می شود. افردای که به ورزش های آبی و ساحلی علاقه دارند، حتما باید از دهکده ی سولر بازدید کنند. همچنین این دهکده ی زیبا دارای خط ریلی از اسکله سولر تا شهر پالما است که حین مسافرت ازاین طریق می توانید از مناظر لذت ببرید. وقتی از مایورکا دیدن می کنید چشیدن غذاهای مایورکایی را از یاد نبرید. غذاهایی همچون تومبت، سوپ ماهی و سوبراسادا از این غذا ها هستند.

 

جزیره مایورکا

 

(منبع: همگردی)

 

 

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!