پنجشنبه, ۲۸ مارس ۲۰۲۴
پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
 

مکزیک کشور تضادهاست، از شهرهای مدرن و معماری تاریخی گرفته تا شگفتی های طبیعی سرگیجه آور مانند جنگلهای بارانی و سواحل زیبا . چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن وجود دارد به عنوان یک گردشگر، با این حال این بار ده تا از مکان های دیدنی مکزیک را انتخاب کرده ایم که خیلی باحال و هیجان انگیزاند. پس با ما در مجله همگردی همراه باشید برای سفر به زیباترین شهرهای مکزیک...


مکزیک

10) صحرای باجا کالیفرنیا

این صحرا در شبه جزیره خارق العاده باجا کالیفرنیا وجود دارد که توسط اقیانوس احاطه شده، بنابراین علیرغم ریزش کم باران، رطوبت خوبی دریافت می کند. پدیده منحصربفرد رودهای خارق العاده صحرایی که از مرداب سن منگاریو جاری می شوند، در این مکان اتفاق می افتد. ساختارهایی شبیه درختان بزرگی از بالا!
چرا به آنجا برویم؟
این محیط تنوعی از حیوانات، خزندگان، پرندگان و برخی جانوران کمیاب را در خود دارد. توریستها این جزیره را برای تحسین طبیعت ویران نشده اش می بینند.

گردشگران هیجان مکزیک 1

9) کوکوتلان، آواخاکا

رابطه خاصی بین زنده و مرده در شهرهای مکزیک وجود دارد. در واقع مردم، هر ساله وحشیگری ها و تعداد هراس آوری قتل را تجربه می کند! در کوکوتلان، افراد می توانند سنتهای به شدت ریشه ای صبحگاهی را کشف کنند. بازدیدکنندگان، هزاران گل، شمع و همینطور مردمی را می بینند که از مردگان، گاهی حتی با گیتار و آواز، یاد می کنند.
کی به آنجا برویم؟
روز مردگان در 31 اکتبر، به شدت تحسین برانگیز است و این اجازه را می دهد که در چیزی شرکت کنید که شبیه یک کارناوال به نظر می رسد.

گردشگران هیجان مکزیک 2

8) لاس پوزاس، کیلیتلا

یکی از محبوبترین چیزهای ما در دنیا، یک پارک که شبیه مکانی از ویرانه های باستانی است. ادوارد جیمز، یک هنرمند عجیب و غریب انگلیسی، این پارک سورئال را در یک جنگل بارانی در مکزیک بوجود آورده است. مجسمه های سورئالی که شبیه بقایای یک ساختمان بزرگ به نظر میرسند، با طبیعت زیبا ترکیب شده و توهمی از یک سرزمین عجیب متروکه ایجاد می کنند.
چرا به آنجا برویم؟
در اطراف مکان های دیدنی مکزیک بگردید، عکس بگیرید و به آن به عنوان امپراطوری ای فکر کنید که شکوفا شده است.

گردشگران هیجان مکزیک 3

7) موزه زیر آب کنکان، کنکان

یکی از مشهورترین مکان های دیدنی مکزیک و جاذبه های زیر آب در دنیا، دور از ساحل و در کنکان آفتابی کشف شده است. جیسون دکایرس تیلور مجسمه ساز، مجسمه هایی از انسانها ساخته و آنها را در اینجا قرار داده است. این موزه به منظور حمایت از تپه دریایی ساخته شد. مجسمه ها از مواد طبیعی ساخته شده اند و در پایان همگی به تپه های دریایی مصنوعی تبدیل خواهند شد.
چرا به آنجا برویم؟
در حال حاضر می توان ساختار موجود را از قایقهایی با کف شیشه ای، یا با غواصی مشاهده کرد. توریستها همچنین می توانند مرجانهای دریایی را که شی اصلی این ساختار هستند، ببینید.

گردشگران هیجان مکزیک 4

6) آتشفشان پوپوکاتپتل

پوپوکاتپتل که 70 کیلومتری (43 مایلی) مکزیکو سیتی قرار دارد، یکی از فعالترین آتشفشانهای مکزیک است. اسمش به معنای کوه سیگاری است. بر خلاف این واقعیت که یکی از فعالترین آتشفشانها در کشور است، راه های شجاع صومعه هایی در قرن 16 در سراشیبی های آن ساخته اند. امروزه، این صومعه ها توسط یونسکو محافظت می شوند .
چرا به آنجا برویم؟
توریستها معمولا با یک تور یک روزه از مکزیکو سیتی به این شهر زیبا می روند، که به لحاظ فرهنگی و تاریخی کوهستانی قابل توجه است.

گردشگران هیجان مکزیک 5

5) الکاستیلو، چیچن ایتزا، یوکاتان

الکاستیلو یا قلعه کوکولکان، از مکان های دیدنی مکزیک، مشهوترین و مشخص ترین جاذبه زمینی دوره مایایی است. تخمین زده شده که هرم بین قرنهای 9 و 12 ساخته شده است. هر ساله هزاران توریست را به خود جذب می کند. هرم نمونه ای از چرخه های نجومی است، که مایایی ها با آن بیشتر آشنا بوده اند. در طول اعتدال شب و روز (زمانی که طول شب و روز برابر است)، دو بار در سال، یک رویداد شگفت انگیز اتفاق می افتد که تماشاگر بیشتری را به خود جذب می کند. هنگامی که خورشید طلوع می کند، ماری پدیدار می شود که راه پر پیخ و خم 365 پله ای را طی می کند که هر کدام یک روز سال را نشان می دهند.
چرا به آنجا برویم؟
یا می توانید شخصا از این بنا بازدید کنید، یا یک راهنما استخدام کنید. یکی از فوق العاده ترین و مشهورترین بناهای تاریخی در جهان به شمار می رود.

گردشگران هیجان مکزیک 6

4) سنوت، چیچن ایتزا

گودالهای عمیق و طبیعی غالبا در شهرهای مکزیک یافت می شوند. دو حفره چیچن ایتزا به طور خاصی، زیبا و در بین توریستها مشهور هستند، ولی خود شهر خیلی جذاب است و شایستگی دیدن دارد. سنوت مقدس تنها یک شگفتی طبیعی نیست، بلکه یک مکان تاریخی نیز می باشد. گودال توسط زائرانی، دیده شد که اشیا و گاهی انسانها را برای خدای باران قربانی می کردند. موادی که خیلی خوب نگه داری شده بودند، بعدا در ته این گودال کشف شدند.
چرا به آنجا برویم؟
این شگفتی طبیعی را تحسین کنید، که یک اهمیت تاریخی و روحانی دارد. همچنین بازدیدکنندگان می توانند یک شنای سرحال کننده در آب داشته باشند، که در یک روز آفتابی به شدت نشاط آور است.

گردشگران هیجان مکزیک 7

3) قوس کابو سن لوکاس یا پایان سرزمینها، باجا کالیفرنیا

یک مجموعه منحصربفرد از ساختارهای صخره ای نزدیک قوس کابو سن لوکاس کشف شد. یک مقصد محبوب توریستی به خاطر سواحل و تفرجگاههای بی شمارش در یکی از زیباترین شهرهای مکزیک میباشد. در قرن 16، دزدان دریایی پشت این صخره ها مخفی شدند و برای کشتی های اسپانیایی حامل اشیا گران قیمت کمین کردند.
چرا به آنجا برویم؟
صخره های زیبا اغلب اوقات توسط بازدیدکنندگان دیده می شوند. راحتترین راه برای رسیدن به این مکان گرفتن یک تاکسی آبی است که در حقیقت توری برایتان برگزار می کند، که شما را در ساحل عاشقانه پیاده می کند و بعد از مدتی شما را با خود می برد. شما همچنین مستعمره ای از شیرهای دریایی می بینید که در قوس کابو سن لوکاس جمع شده اند.

گردشگران هیجان مکزیک 8

2) باخا کالیفرنیا سور، پورتو بالاندرا

ناحیه ساحلی احاطه شده توسط کوههای سرخ، هشت ساحل و یک مرداب فیروزه ای را در خود دارد. شهر شلوغ لاپاز در همین نزدیکی پیدا شد و این مکان را به محلی خوب برای فرار از شلوغی و درهم و برهم شهری تبدیل کرده است. آب تمیز کریستالی مرداب، معمولا به 30 درجه سانتی گراد می رسد و برای تفحص در زندگی دریایی متنوع خوب است. مرجانها و صدها نمونه ماهی رنگی غواصان را به خود جذب می کنند. همچنین برای شنا و آفتاب گرفتن روی شنهای سفید جای ایده آلی است.
چرا به آنجا برویم؟
طبیعت ویران نشده این مکان به خوبی حفاظت می شود و هیچ امکانات رفاهی توریستی، جدا از تعدادی رستوران و مکانهای اجاره وسایل شیرجه، وجود ندارد و جایی خوب برای تفریح به شمار می رود .

گردشگران هیجان مکزیک 9

1) مکزیکو سیتی

مکزیکو سیتی از محبوب ترین شهرهای مکزیک، شهر مرکزی پرشروشور و مکانی کامل برای گشت و گذار است. مرکز تاریخی مکزیکو سیتی تعداد بی شماری معماری تاریخی حمایت شده دارد ، که به همراه آنها، باغهای شناور در کوچیمیلکو ، توسط یونسکو حفاظت می شوند. از گردشگرانی که آمده اند تا غذای محلی را در رستورانها، هنر را در موزه ها و زندگی شهری را که در تمام روز شب شلوغ است تجربه کنند، به شدت استقبال می شود.
چرا به آنجا برویم؟
مکزیکو سیتی که یکی از شهرهای مکزیک و از شهرهای مهم در قاره آمریکاست، از برترین شهرهای مکزیک که باید حداقل یک بار در زندگی خود ببینید!

 

گردشگران هیجان مکزیک 10

(منبع: همگردی)

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!