جمعه, ۱۹ آوریل ۲۰۲۴
جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

در این مطلب از جاذبه های گردشگری اکوادور و مناطق دیدنی اکوادور برایتان گفته ایم. اکوادور واقعا کوچک مجموعه ای از فرهنگ های بومی، معماری استعماری، منظره های دیدنی و جنگل های بارانی متراکم، یکی از جذاب ترین کشورها در آمریکای جنوبی است. حاشیه کلمبیا، پرو و اقیانوس آرام که از بسیاری از ایالات متحده بزرگتر نیست، این کوهنوردان، مسافرین، ماجراجویان و دوستداران طبیعت را به جنگل های سرسبز و مهم از نظر زیست شناسی، تماشاگران حیات وحش به جزایر معروف گالاپاگوس و آفتابگیران به سواحل استوایی گرمسیری آن جذب می کند. سابقا بخشی از هر دو اینکا و بعدا، امپراتوری اسپانیا شد، اکوادور هنوز هم تأثیرات بسیاری را در هر دو گروه دارد، به ویژه در فرهنگ غنی مردم و معماری استعماری باشکوه شهر پایتخت کیتو نشان می دهد که بیشتر آنها، به عنوان یک مکان میراث جهانی یونسکو اعلام شده است. پس با ما در مجله همگردی همراه باشید برای سفر به دیدنی های اکوادور...


اکوادور

جزایر گالاپاگوس

از آنجا که آنها در قرن 16 کشف شدند، جزایر گالاپاگوس از جاذبه های گردشگری اکوادور، جذاب و الهام بخش بازدید کنندگان در سراسر جهان است. این میراث جهانی یونسکو به نام اکوسیستم منحصر به فرد است که عمدتا بدون تاثیرات بیرونی (قاره اکوادور در حدود 1000 کیلومتری شرق قرار دارد) نامیده می شود و فرصتی استثنایی برای مشاهده حیات وحش فراهم می کند. جزایر گالاپاگوس یکی از فعال ترین مناطق آتشفشانی در جهان است و تشکیل جزایر هنوز ادامه دارد. اکثرا 13 جزیره بزرگ، 6 جزیره کوچک و 42 جزیره که ایالت گالاپاگوس را تشکیل می دهند، در دهه 1950 بخشی از پارک ملی گالاپاگوس اعلام شدند و بازدید از این اکوسیستم حساس می تواند تنها بخشی از تور گشت و گذار به مکان های تعیین شده باشد (اگرچه وجود دارد، اما بازدید کننده می تواند یک یا دو منطقه بدون راهنما، از جمله برخی از مناطق محبوب غواصان اسکواش) را ببیند. جاذبه اصلی در اینجا تعداد زیادی از گونه های پرنده است که از 28 جزیره منحصر به فرد از جمله: پنگوئن گالاپاگوس، قره غاز، و 13 گونه از مهره داران مشهور داروین به این جزایر آمده اند. 
نکته: حتما یک سفر به پشت صحنه ایستگاه تحقیقاتی چارلز داروین در پورتو آیرا، جزیره سانتا کروز، رزرو کنید (تورهای این مرکز تحقیقاتی مهم را می توانید قبل از ورود خود تهیه کنید).

جزایر گالاپاگوس

کویتواندی، پایتخت تاریخی اکوادور

دربالای آندکویتو، پایتخت اکوادور، پر از معماری استعماری از زیباترین جاذبه های گردشگری اکوادور است و بزرگترین مرکز تاریخی در آمریکای جنوبی میباشد. این شهر به عنوان یک مکان در میراث جهانی یونسکو با بسیاری از کلیساهای قدیمی، میدان های زیبا و موزه های جهان حفظ شده است. این شهر به مدت طولانی از نظر صنایع دستی مورد علاقه بوده و مکان خوبی برای خرید هنر و صنایع محلی است. از سرامیک و کنده کاری چوب تا لباسهای رنگارنگ. معروفترین جاذبه در مرکز تاریخی کیتو، کلیسای سان فرانسیسکو ،در پلازا سانفرانسیسکو است. با مراجعه به نیمه اول قرن بیستم، برج های دوقلو کلیسا سفید براق در هر طرف ورودی این مجتمع عظیم قرار دارند. این شهر با شکوه و موزه سان فرانسیسکو به نقوش مذهبی، مجسمه، حکاکی، ظروف چینی، پارچه و مبلمان دست ساز مشهور است. کلیسای زیبایی که باید بازدید شود عبارتند از: کلیسای لاکمپانیادجیوس، که در اوایل قرن 17 ساخته شده و توسط یونسکو به عنوان یکی از 100 برجسته ترین ساختمان ها در جهان ثبت شده است و کلیسای جامع کویته، باسیلیکا دلووتو در دهه 1560 ساخته شده است. حتما پلازا گراند و یک میدان زیبا که توسط کلیسای جامع، کاخ ریاست جمهوری، کاخ اسقف اعظم و کاخ شهری، و همچنین کاللاروندا، خیابان پر از رستوران، کافه، گالری های هنری و سایر سرگرمی ها است را ببینید .

کویتو

کوانکا

مرکز شهر زیبای کوئنکا و از مناطق دیدنی اکوادور، که به طور رسمی به عنوان سانتا آنا دلوس کوسترو ریس کوانکا شناخته می شود، در جنوب آکوادور قرار دارد و یک شهر لذتبخش و از مناطق دیدنی اکوادور برای کشف با قدم زدن است. شهر به عنوان یک میراث جهانی یونسکو تعیین شده است، حاشیه شهر متاثر از مستعمرات باشکوه و گنجینه های معماری که شامل 400 سال است و شامل عناصر اسپانیایی و هندی است. مرکز تاریخی شهر نیز جایی است که بسیاری از دیدنی های اکوادور و جاذبه های کلیدی کوئنکا، که یکی از مهمترین آنها کلیسای قدیمی کوئنکا (ایجلسیادل ساجراریو) است، در سال 1567 از سنگ هایی که در ساختمانهای مجلل اینکا به کار گرفته شده ساخته شده است. نکات برجسته شامل ارگان قدیمی آن از سال 1739، برج ساعت  آن از سال 1751 و موزه هنر مذهبی است. همچنین ارزش بازدید از کلیسای جامع عجیب و غریب کوانکا، که در سال های 1960ساخته شده و سه گنبد کاشی شده آبی زیبا دارد. کلیسای سن سباستین با ترکیبی از عناصر گوتیک و نئوکلاسیک نیز ارزش دیدن دارد. همانطور که خیابان های دلپذیر کوئنکا را می بینید، مطمئن باشید که زمان زیادی را صرف گردش در میدان های مختلف و پارک ها از جمله پارک کالدرون در قلب شهر قدیمی کنید. میدان پلازا سن بلا، تحت سلطه کلیسای سان بلا و پلازا سان فرانسیسکو با فروشندگانش منسوجات و کالاهای دیگر را به فروش می رسانند.

کوانکا

پارک های ملی کوتافا و کایا

دو مورد از محبوب ترین جاذبه های گردشگری اکوادور و پارک های ملی اکوادور، کوپوفا و کایا، در فاصله نزدیک با رانندگی آسان از شهرهای کوئنکا و کویتو و از جمله سفرهای روزانه فوق العاده هستند. از این دو، پارک ملی کوتوفائی (پاراگوئه نشنال کوتوپاکسی)، فقط 50 کیلومتری جنوب کویتو، شاید به دلیل آتشفشان عظیم (و هنوز فعال) کوتوفائی که در این منطقه غالب است، همراه با آتشفشانهای کوچکتر رومیناوی و سینکولاج بیشتر شناخته شده باشد. پارک ملی کاجاس (پاراگوئه نشنال کاجاس) در حدود 30 کیلومتری از کونکا در ارتفاعات زیبا اکوادور، با توجه به تپه های متعدد و دره های آن، تجربه ای متفاوت است که این امر می تواند مکانی مناسب برای پیاده روی و دوچرخه سواری باشد. به لطف بیش از 270 دریاچه و رودخانه های یخ زده، برای علاقه مندان به ورزشهای آبی، به ویژه قایقرانی ها و موج سواری لذت بخش است. در نهایت، پارک ملی پودوکارپوس که اغلب به عنوان باغ گیاه شناسی آمریکا شناخته می شود، طیف وسیعی از گیاهان و جانوران را ارائه می دهد. در بخش جنوب شرقی کشور، جنگل های کوهستانی مرطوب آن بیش از 4000 گونه از گیاهان و درختان (برخی از آنها به اندازه 40 متر ارتفاع دارد) شامل سینچونا معروف، درخت ملی اکوادور است.

پارک های ملی کوتافا و کایا

بوردواکس گوایاکیل

بزرگترین شهر اکوادور از لحاظ جمعیت، بندر اقیانوس آرام گویایکیل به عنوان دروازه ای در جزایر گالاپاگوس و از مناطق دیدنی اکوادور شناخته می شود. علاوه بر بسیاری از مکان های تاریخی، گوایاکیل دارای مکان های خرید و سرگرمی در بسیاری از میدان های زیبا و در امتداد اسکله ای با شکوه است. برای کسانی که از گردش با پای پیاده لذت میبرند مالکن 2000، باشکوه است و در دو و نیم کیلومتری در کنار رودخانه گوایاس است. بدون شک یکی از معروف ترین گردشگاه ها در جهان و دیدنی های اکوادور، این پروژه تجدید شهری در کنار ساحل غربی رودخانه است که در گذشته از بسیاری از جاذبه های مهم شهر از جمله: مکان های تاریخی مهم، باغ ها، موزه ها و سرگرمی ها است. برای لذت واقعی یک تور با قایق  در یک سفر شبانه تا رودخانه، زمانی که شهر زیبا و روشن است بگیرید. دیگر موارد مهم شامل کلیسای جامع متروپولیتن گایاکیل و موزه انسان شناسی و هنر معاصر که با نمایش مجموعه های جذاب متمرکز بر فرهنگ و تاریخ غنی کشور است.

 گوایاکیل

ناریز دل دیابلو: بینی شیطان

بازدید از ناریزی دل دیابلو زیبا یکی از دیدنی های اکوادور، بینی شیطان، باید در لیست مناطق دیدنی اکوادور باشد. اینکه شما علاقمند به قطار هستید یا خیر، بهتر است این قسمت دیدنی از کوه های آند که در نزدیکی شهر آلاوسی که بر روی یکی از راه آهن های عالی بازسازی شده کشور، که بخشی از شبکه ای  که در سراسر کشور به برخی از مکان های دیدنی آن گسترش یافته است را ببینید . 12 کیلومتری سفر بازگشت به ناریز دل دیابو بدون شک یکی از محبوب جاذبه های گردشگری اکوادور است که بر روی یک قطار متمرکز شده است که از طریق تعدادی از سوئیچ ها به سمت ایستگاه عمودی کوه که به ایستگاه نظارت  در بالای آن است صعود می کند . شما فرصتی برای تجربه فرهنگ غنی آند ها، از جمله بازدید از موزه کنسول پونایا با نمایشگاه ها و نمایش های مربوط به مردم بومی این منطقه خواهید داشت.

ناریز دل دیابلو

چشمه های آبگرم بانیوس

شهر کوچک بانیوس آگوا سانتا با توجه به محیط دوست داشتنی و چشمه های آب گرم، یک مقصد توریستی محبوب در مرکز اکوادور و از مناطق دیدنی اکوادور است. در حاشیه غربی حوضه آمازون، بانیوس در میان جنگل های متراکم قرار گرفته و از امکانات متعدد تفریحی مانند پیاده روی و دوچرخه سواری در کوهستان بهره مند می باشد. اما کشمکش بزرگ، چشمه های آب گرم و غنی از مواد معدنی و آبشارهای بسیاری است. برخی از آنها در شهر از طریق یک سری از مسیرهای سرگرم کننده شامل پل های طنابی با نمایشی باور نکردنی از سقوط در استخر های عمیق است. ورزش های ماجراجویی مانند قایقرانی نیز در اینجا محبوب هستند. آرامش بیشتر شامل بازدید از نشانه هایی مانند کلیسای ویرجین د اگوا سانتا با مجسمه معروف مری (که ادعا می شود او در یکی از آبشارهای شهر ظاهر شده است) و خرید کالاهای محلی مانند طوطی های بالسا رنگارنگ حکاکی شده و لذت بردن از شهر مشهورملکوچا، که یک نوع آب نباتی که از شکر نیشکر ساخته شده را می فروشد می شود.

چشمه های آبگرم بانیوس

بازار اتابالو

شهر اتابالو از مناطق دیدنی اکوادور در یک دره دلپذیر توسط کوه های زیبا احاطه شده است. در مرکز شهر، بازاری عالی است که در آن مردم محلی و گردشگران برای خرید فرش های محلی و سفره، ژاکت، کیف و سایر محصولات پشمی  که توسط مردم محلی اتابالو ،تولید می شود میفروشند. دیگر موارد قابل توجه گردنبند خاص با برچسب تگوا، کالاهای چرمی، لباس محلی و همچنین بسیاری از اقلام جالب توجه، به ویژه ادویه های محلی که تولید می شود. اگر در ماه ژوئن بازدید کنید، حتما جشنواره موسیقی مشهور اینتی رایمی (جشنواره خورشید) را تماشا کنید که شامل بسیاری از نوازندگان محلی با ابزار و صداهای خاص خود است.

بازار اتابالو

بررسی پیشرفت آمازون دررسیدن به تنا

یکی دیگر از مکان های عالی برای گردش و از دیدنی های اکوادور، برخی از حوضه های وسیع آمازون ، شهر تنا (پایتخت ایالت  ناپو) است. تنا توسط مسیحیان پس از ورود اسپانیایی ها به جنوب امریکا به مدت نه چندان طولانی رواج یافت و به دلیل فرصت های زیادی برای گردشگری، برای مسافران محبوبیت دارد. در اینجا سفر به جنگل آمازون، همراه با سفرهای غواصی سرگرم کننده از جمله قایقرانی و موج سواری در امتداد تنا، میساهولی و رودخانه های ناپو، که دومی به طور مستقیم به آمازون جریان دارد. برای کسانی که از رودخانه های آرام تر استفاده می کنند، تنا نیز دارای پل عابر پیاده و برج فوق العاده ای بالای رودخانه تنا است که از آن مناظر شهر به چشم می خورد.

آمازون

سواحل سیلنا، بها و مونتنایتا

اکوادور در حالی که برای اکوتوریسم و فرصتهای سفرهای ماجراجویانه شناخته شده است. همچنین دارای تعدادی سواحل زیبا است که باید به آن توجه داشته باشید، چه در یک گذر کوتاه از گشت و گذار یا به عنوان صرف زمان برای خورشید گرفتن، و یا ماندن در ساحل های دیگر. به دلیل ساحل بسیار یکی از محبوب ترین دیدنی های اکوادور است. شهر ساحلی سالیناس، کمی به سمت غرب گوایاکوئیل است و دارای آب و هوای همیشه گرم در طی سال است. همچنین محبوبیت ساحل اقیانوس آرام از بهیه د کاراکک است. بهیه در شبه جزیره ای زیبا که در اقیانوس قرار دارد، گردشگران زیادی را به سواحل زیبا، هتل های متعدد و صحنه های سرگرمی پر جنب و جوش جذب می کند. یکی دیگر از مناطق محبوب و دیدنی های اکوادور، به ویژه در میان مسافران جوان و خوانندگان، مونتنایتا در منطقه ساحلی جنوب کشور (برای خانواده ها، کمی بیشتر به سمت جنوب سواحل ماهیگیری روستای  آیانگو)است.

 

سواحل سیلنا

(منبع: همگردی)

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!