جمعه, ۲۹ مارس ۲۰۲۴
جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

غذاهای برزیل

اگر دلتان رهایی و طبیعتی آزاد می خواهد برزیل شما را صدا می زند! هر آنچه از چشم اندازهای طبیعی بخواهید از ساحل و جنگل های بارانی گرفته تا کوه و ساوانا برزیل همه این ها را در خود جای داده است. وجود نواحی متنوع و در عین حال مردمانی از فرهنگ های مختلف باعث شده تا آشپزی و فرهنگ غذایی این کشور هم تنوع زیادی داشته باشد. اگر به برزیل می روید سری به رستوران ها بزنید تا ببینید چطور غذاهای این کشور از آسیا اروپا و حتی آفریقا تاثیر گرفته و پر از عطر و طعم شده است. برزیلی ها عاشق غذا هستند و هر چه درباره غذاهای برزیل بیشتر بدانید شانس بیشتری دارید تا خوشمزه ترین غذاهای اصیل برزیل را امتحان کنید. در ادامه الی گشت را همراهی کنید تا تعدادی از بهترین غذاهای برزیل را به شما معرفی کنیم.

غذاهای برزیلی

نان Pão de queijo

مطالب مرتبط:
۷ مسیر طبیعت گردی در برزیل
معرفی بهترین دانشگاه های برزیل برای تحصیل

حتما در برزیل به دنبال اسنک و یا غذایی می گردید که هم خوشمزه باشد و هم خاص پس چه چیزی بهتر از نان Pão de queijo. نگاه به اسم عجیب و غریب این نان نکنید این غذا در واقع یک جور نان کوچک پنیری است که از محبوب ترین اسنک های برزیل به حساب می آید و برده های آفریقایی قرن ۱۹ باعث و بانی آمدن آن به برزیل شدند.  این نان خوشمزه از نشاسته کاساو درست شده و در بیشتر نان فروشی های سراسر برزیل پیدا می شود. اگر به دنبال خوشمزه ترین نوع این نان می گردید می توانید نوع خانگی آن را امتحان کنید و به یک نانوایی سنتی بروید. این نان را به همراه یک فنجان قهوه بخورید البته مراقب باشید چون کمتر کسی پیدا می شود که فقط با یک عدد از این نان ها راضی شود!

نان Pão de queijo

سالاد Vinagrete

این سالاد سر میز همه رستوران ها پیدا می شود و از سبزیجات خرد شده گوجه، پیاز و خیار درست می شود در آخر هم روی آن کمی سرکه، روغن و نمک ریخته می شود. شاید این سالاد در جاهای دیگری مثل شمال آمریکا یک نوع دسر باشد اما در برزیل یک غذای کامل است! یکی از دلایلی که این سالاد را اینقدر محبوب کرده این است که این سالاد برعکس غذاهای سنگین گوشتی غذایی سبک است و اگر همراه دیگر غذاها خورده شود طعم و عطر خاصی به آن ها می دهد.

سالاد Vinagrete

سالاد مرغ سالپیکائو (Salpicão)

اگر سالاد و غذاهای سبک را دوست داشته باشید در این کشور سالادهای متنوع و خوشمزه زیادی هست که حتما از آن ها خوشتان می آید. سالاد مرغ سالپیکائو پای ثابت میز رستوران های بوفه است و طرفداران زیادی هم دارد.  این سالاد کلاسیک برزیلی غذایی راحت و در عین حال خوشمزه است و از مرغ، نخود فرنگی، ذرت و میوه درست می شود. قسمت خوشمزه این سالاد این است که در آخر روی آن با سس مایونز پوشیده می شود و طعم بی نظیری پیدا می کند.

سالاد مرغ سالپیکائو

غذای Feijão Tropeiro

غذای اصیل و خوشمزه که احتمالا شما را ترغیب می کند تا برای امتحان دوباره آن هم که شده بار دیگر به برزیل سفر کنید. این غذا در ابتدا غذای اصلی کسانی بود که گاوها را به بیرون شهر می بردند (دلیل اسمش هم همین موضوع است) اما خیلی زود تبدیل شد به غذای اصلی همه مردم برزیل. این غذا از کلم کولارد سبز، لوبیا، گوشت و آرد مانویک درست می شود، شاید با دیدن این همه مواد اصلی فکر کنید که درست کردن این غذا کمی سخت است اما اصلا اینطور نیست. این غذا را معمولا از باقی مانده غذاهای دیگر درست می کنند برای همین هم به روش های مختلفی درست می شود.

غذای Feijão Tropeiro

خورش Feijoada

نمی شود حرف از بهترین غذاهای برزیل باشد و اسمی از Feijoada، غذای ملی برزیل نباشد. این غذا در واقع یک خورش لوبیای غلیظ است که حتما باید در یک ظرف سفالی درست شود. خورش Feijoada در اصل پرتغالی است اما در کشورهایی مثل برزیل که مستعمره پرتغال بودند هم درست می شود. خوشمزه ترین نوع این غذا، Feijoada à Brasileira است که از لوبیای سیاه و انواع مختلفی از گوشت ها تهیه می شود. درست کردن این غذا اصلا سخت و پیچیده نیست اما زمان بر است برای همین هم مخصوص آخر هفته ها و یا جشن ها است.

خورش Feijoada

سمبوسه Coxinha

اگر هوس اسنک برزیلی کرده اید این سمبوسه مرغ خوشمزه یکی از بهترین غذاهاست. برای درست کردن این غذا مرغ و پیاز را با هم مخلوط می کنند و دور آن را با خمیر سیب زمینی می پیچند. اما این خمیر باید حتما به شکلی خاص پیچیده شود: به شکل ران مرغ! این آخر کار نیست بعد از پیچیدن خمیر باید آن را به پودر سوخاری آغشته کنید و آنقدر در روغن داغ سرخ کنید تا برشته شود. بسته به این که این غذا در کدام شهر برزیل درست می شود اندازه اش فرق می کند اما آن هایی که بزرگ تر هستند برای یک غذای کامل مناسب ترند. برزیلی ها دوست دارند تا این غذا را به همراه یک سس تند بخورند چون اینطوری خیلی خوشمزه تر می شود.

سمبوسه Coxinha

آکارا (Acarajé)

این غذای خوشمزه در همه برزیل درست می شود اما بیشتر از همه مخصوص استان باهیا، منطقه ساحلی و قلب فرهنگی کشور است. ماده اصلی این غذا، لوبیای سیاه است البته پوست این لوبیا باید کنده و در هاون کوبیده شود تا به شکل خمیر دربیاید. این خمیر را به شکل گلوله های کوچک در می آورند و داخل آن را با مواد متنوع پر می کنند. در آخر هم این گلوله ها در روغن سرخ و ترد و برشته می شود.

آکارا

واتاپا (Vatapá)

این غذا هم در استان باهیا اختراع شده و یک جور خورش شیر نارگیل و میگو است. واتاپا یک غذای منحصربفرد است چون برای درست کردن آن از دو نوع میگوی خشک و تازه و برای غلیظ شدنش هم از نان استفاده می شود. در برزیل خانوم هایی هستند که یک پیراهن تمام سفید می پوشند و غذاهای خیابانی می فروشند این غذا همیشه یکی از غذاهای پرطرفدار آن هاست. می توانید این خورش را به همراه برنج سفید هم میل کنید و از طعم بینظیرش لذت ببرید.

(منبع:مجله گردشگری الی گشت)

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!