جمعه, ۲۹ مارس ۲۰۲۴
جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

دانستنی های سفر به اسپانیا و تفریحات آن

اسپانیا، سرزمین فلامنکو، سرزمین مردم گرم و تفریح های شاد، جای تعجب ندارد که این کشور یکی از تاپ ترین کشورهای توریستی جهان باشد. کشوری که پر از چشم اندازهای متنوع، غذاهای خوش طعم و روند آرام زندگی است، این جا کشوری است که هر گردشگری را جادو می کند و باعث می شود تا بعد از یک بار سفر به آن دلتان بخواهد تا دوباره و دوباره به آن جا برگردید. چه به شمال آن بروید و چه به جنوب آن، اسپانیا از آن دست کشورهایی است که می توانید جذابیت های اسپنیش زیادی در آن پیدا کنید.

در ادامه، دانستنی های سفر به اسپانیا را خواهید خواند که سعی شده است به صورت خلاصه در اختیار افرادی که قصد سفر به اسپانیا را دارند، گذاشته شود. با الی گشت همراه شوید:

دانستنی های سفر به اسپانیا

تفریحات اسپانیا

دلایل زیادی وجود دارد که گردشگران را عاشق اسپانیا کند که موارد زیر تنها چند مورد از آن هاست:

غرق زیبایی های بارسلونا شوید

دلایل زیادی وجود دارد که باعث شده تا اسم بارسلونا بر سر زبان ها بیفتد و یکی از آن ها ترکیب فوق العاده ی معماری های کهن و باستانی و شاهکارهای معماری بیشماری است که در این شهر وجود دارد. کلیسای ساگرادا فامیلیا شاهکار جاودان گائودی یکی از بهترین نمونه ها در این زمینه است. فرهنگ بارسلونا هم یکی دیگر از المان های جذاب است که باید در دانستنی های سفر به اسپانیا به آن اشاره کرد مردم بسیار گرم و شاد، کافیست چند روز را در این شهر بگذرانید تا در روز چندم ببینید که مهمان خانه های اسپانیایی ها شده اید! آن ها خیلی زود با دیگران گرم می گیرند و این می تواند دلیل خوب دیگری برای بارسلونا گردی باشد.

کلیسای ساگرادا فامیلیا در اسپانیا

در مادرید پر جنب و جوش خوش بگذرانید

اگر چه وقتی که اسم اسپانیا به عنوان یک کشور توریستی در میان باشد، بارسلونا اولین جایی است که به ذهن می رسد اما پایتخت آن یعنی مادرید را هم نباید از یاد برد. شهری پر انرژی که شور زندگی را در هر خیابان آن می توان به چشم دید، مادرید شهر همیشه بیدار اسپانیا است، زندگی شبانه در آن به معنای واقعی کلمه پر هیجان است! شهری که به خاطر موزه ها، غذای فوق العاده، زندگی شبانه و دیدنی های بسیارش شناخته شده است.

مادرید| دانستنی های سفر به اسپانیا

گرانادای کهن را کشف کنید

اگر دوست دارید تا یک شهر مراکشی باستانی را ببینید، گرانادا جایی است که باید بروید! جایی که می توان در تاریخ قدم زد، خیابان های الحمبرا واقعا نفس گیر هستند، کاخ قدیمی گرانادا جایی است که در آن می توان اطلاعات خوبی از گذشته ی این جای دیدنی به دست آورد. اگر این دیوارها می توانستند صحبت کنند، چه چیزها که نمی شنیدید!

گرانادای اسپانیا

سواحل زیبای اسپانیا را زندگی کنید

با آب و هوای فوق العاده ای که اسپانیا دارد، طبیعی است که باید انتظار سواحل فوق العاده تری را در این کشور داشته باشیم! ساحل Costa Del Sol اولین جایی است که به ذهن می رسد هم به خاطر ساحل فوق العاده ای که دارد و هم غذاهای دریایی بی نظیرش. علاوه بر آن می توانید از شهر ساحلی نرجا هم دیدن کنید که دیدنی های زیادی را در خود جا داده است و علاوه بر آن، مسیرهای پیاده روی خیلی خوبی هم دارد. در بخش های جنوبی اسپانیا، می توانید سری به جزایر قناری مشهور بزنید.

سواحل اسپانیا

فستیوال های فوق العاده را امتحان کنید

یکی از بهترین بخش های سفر به اسپانیا را می توان فستیوال های آن دانست. از معروف ترین جشنواره های اسپانیا که همه ی ما می شناسیم، گاوبازی است که هر ساله در ماه جولای در شهر پامپلونا برگزار می شود، جنگ گوجه فرنگی یکی دیگر از جشنواره های پر هیجان در اسپانیاست که آن هم در آخرین چهارشنبه ی ماه اگوست در شهر بونول برگزار می شود.

فستیوال لا توماتینا

اطلاعاتی فوری از اسپانیا!

واحد پول: یورو

امنیت: یکی از امن ترین کشورهای اروپا اسپانیا است، نرخ جرم در این کشور بسیار پایین است بنابراین بیشتر توریست هایی که به این کشور می روند با مشکل خاصی روبرو نخواهند شد با این حال، خواندن این دانستنی های سفر به اسپانیا می تواند اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار دهد. اسپانیا کشور بسیار امنی است با این حال به خاطر توریستی بودن آن و نرخ بالای گردشگری که هر ساله میزبان است، در شهرهای بزرگی مثل بارسلونا و مادرید باید مراقب جیب برها بود.

وقتی که به مناطق توریستی شلوغ می روید بهتر است که وسایل با ارزش تان را با خودتان حمل نکنید و آن ها را در هتل بگذارید، اگر کیف همراهتان دارید مراقب آن باشید و اگر کسی به شما چیزی گفت و یا راهنمایی ای کرد که به نظرتان درست نیامد، آن را انجام ندهید.

زبان: خوشبختانه در این کشور مردم زیادی به زبان انگلیسی صحبت می کنند و آن را می فهمند و این موضوع مخصوصا در شهرهای توریستی تر مثل مالاگا، بارسلونا، مادرید و سویل بیشتر است. در شهرهای کوچک تر، مردم کمتری زبان انگلیسی بلدند و بیشتر به زبان های آندلوسی و یا کاتالانی صحبت می کنند.

بودجه ی مورد نیاز سفر

از آن جایی که انواع و اقسام سفر به اسپانیا وجود دارد، از سفرهای لوکس گرفته تا اقتصادی و متوسط، واقعا سخت است که بتوان بودجه ی مشخصی را برای کارهای روزانه در این کشور در نظر گرفت. با این وجود می توانید روزتان را با هزینه بین ۶۰ تا ۸۰ دلار بگذرانید، که بسته به محل اقامت شما دارد. به طور کلی تجربه ی غذا خوردن در اسپانیا تجربه ی گرانی نیست مخصوصا وقتی که بخواهید در یک رستوران محلی غذا بخورید. حمل و نقل در اسپانیا ارزان است و به عنوان یک هزینه ی پایه می توانید هزینه های زیر را در نظر بگیرید:

هزینه اقامت در اسپانیا
هزینه غذا در اسپانیا
هزینه حمل و نقل در اسپانیا

هزینه اقامت:

۲۰-۳۰ دلار (۲۵- ۳۵ دلار)/ شخصی ۵۵-۶۵ دلار

هزینه غذا برای یک نفر:

سلف سرویس ۱۰-۱۵ دلار/ رستوران های محلی ۲۰- ۴۰ دلار

رستوران خوب بالاتر از ۱۵۰ دلار

هزینه حمل و نقل:

مترو و اتوبوس ۱-۳ دلار/ قطارهای منطقه ای ۱۵-۴۵ دلار

قطارهای پر سرعت: ۵۰-۱۴۰ دلار

بهترین زمان سفر به اسپانیا

یکی از مهم ترین دانستنی های سفر به اسپانیا مثل هر کشور دیگری، بهترین زمان سفر است. خیلی مهم است که بدانید در چه زمانی سفر کنید تا بتوانید بیشترین استفاده را از آن ببرید. درست است که می توانید در هر زمانی از سال که بخواهید به اسپانیا سفر کنید، با این حال ترجیح بیشتر گردشگران این است که در فصل تابستان به آن جا بروند تا بتوانند نهایت لذت را از آفتاب مدیترانه ای معروفش ببرند! تنها مشکلی که این زمان دارد این است که در این موقع همه جا واقعا شلوغ است مخصوصا مناطق ساحلی آن که خیلی خوشایند نیست. بهترین زمان سفر بین ماه های آپریل تا اکتبر است.

در کل آب و هوای اسپانیا به ۳ بخش تقسیم می شود:

  • آب و هوای بارانی (بین ماه های نوامبر تا فوریه)
  • آب و هوای خنک (ماه های مارچ تا می- سپتامبر تا اکتبر)
  • ماه های گرم و خشک (ژوئن تا آگوست) 
  • (منبع: مجله گردشگری الی گشت)

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!