جمعه, ۲۹ مارس ۲۰۲۴
جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
سفیر اسپانیا: آماده انتقال تجربیات گردشگری به ایران هستیم

آبادان - ایرنا - سفیر اسپانیا در تهران گفت: آماده انتقال و تبادل تجربیات در زمینه توسعه گردشگری به ایران از جمله آبادان هستیم.

به گزارش ایرنا ادواردو لوپز (EDUARDO LÓPEZ BUSQUETS) سه شنبه در دیدار با شهردار آبادان در این شهر اظهارکرد: قابلیت های خوبی در بحث گردشگری و اقتصادی در منطقه آزاد اروند و به ویژه آبادان وجود دارد و می توان در زمینه توسعه گردشگری آبادان تلاش کرد.
وی افزود: آمادگی داریم هیاتی از اسپانیا به منطقه اعزام و در معرفی جاذبه های گردشگری کمک کند.
لوپز گفت: تورهای گردشگری در ایران، گردشگران خارجی را بیشتر به شهرهای تاریخی شیراز، اصفهان و تبریز می برند و کمتر سایر مناطق گردشگری ایران از جمله آبادان را به آنها معرفی می کنند.
وی بیان داشت:باید با معرفی جاذبه های گردشگری و اقتصادی گردشگران را به این منطقه سوق داد تا با جاذبه های مختلف آشنا شوند.
سفیر اسپانیا در ایران گفت:با توجه به ویژگی فوتبالی آبادان و علاقه مندی مردم این شهر به فوتبال آمادگی داریم در خصوص اعلام خواهرخواندگی آبادان و شهر بیلبائو اقدام لازم را انجام دهیم.
شهردار آبادان نیز گفت:آمادگی انعقاد تفاهم نامه خواهرخواندگی با یکی از شهرهای فوتبالی اسپانیا را داریم.
حسین حمیدپور افزود: آماده استفاده از تجربیات اسپانیا در بحث زیباسازی ساحل رودخانه بهمنشیر و توسعه گردشگری این منطقه هستیم.
به گزارش ایرنا سفیر کشور اسپانیا صبح سه شنبه وارد منطقه آزاد اروند شد و به همراه غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان از شرکت فولاد کاوه خرمشهر دیدن کرد.
قرار است وی از باغ موزه دفاع مقدس آبادان و شلمچه نیز دیدن کند.
شهرستان های آبادان و خرمشهر در محدود منطقه آزاد اروند واقع هستند.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!