شنبه, ۲۷ آوریل ۲۰۲۴
شنبه, ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

حمل و نقل فرودگاه پالما دو مایورکا | Palma de Mallorca Airport

فرودگاه بین المللی پالما دو مایورکا سومین فرودگاه پررفت و آمد در اسپانیا پس از فرودگاه باراخاس مادرید و بارسلونا محسوب می شود. این حجم از مسافر به دلیل شهرت جزیره زیبای پالما دو مایورکاست و به ویژه در فصل تابستان گردشگران زیادی برای سپری کردن تعطیلات به این شهر زیبا و ساحلی می آیند. در این مطلب قصد داریم گزینه های حمل و نقل فرودگاه پالما دو مایورکا و راه های دسترسی به مرکز شهر را به شما معرفی کنیم. اگر قصد سفر به این جزیره زیبا و توریستی اسپانیا را دارید با استفاده از این اطلاعات می توانید به راحتی خود را به هتل و مرکز شهر برسانید. در ادامه با الی گشت همراه باشید.

شهر پالما

دسترسی از فرودگاه به مرکز شهر

فرودگاه پالما دو مایورکا در فاصله ۸ کیلومتری شرق پالما قرار دارد. این فرودگاه در طول تابستان به یکی از شلوغ ترین فرودگاه های اروپا تبدیل می شود و گردشگران زیادی برای سپری کردن تعطیلات در سواحل زیبا و آفتابی این جزیره به پالما دو مایورکا سفر می کنند. در سال ۲۰۱۷ بیش از ۲۷ میلیون مسافر از فرودگاه پالما دو مایورکا استفاده کرده اند. ایرلاین اسپانیایی ایر اروپا قطب اصلی فعالیت هایش را در این فرودگاه قرار داده و ایرلاین های ارزان قیمتی مثل رایان ایر و ایزی جت نیز پروازهای منظمی به مقصد این فرودگاه انجام می دهند. همان طور که گفتیم فرودگاه تنها ۸ کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد و به شیوه های مختلفی می توان خود را به هتل و مرکز شهر رساند. مترو پالما، اتوبوس، تاکسی و کرایه اتومبیل از جمله گزینه های حمل و نقل فرودگاه پالما دو مایورکا هستند. در ادامه هریک از این موارد را جداگانه توضیح می دهیم تا با توجه به بودجه و زمانی که در اختیار دارید مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید.

شهر ساحلی پالما در اسپانیا

اتوبوس

حمل و نقل عمومی بین فرودگاه و مرکز شهر بسیار سازماندهی شده و منظم است و از اوایل صبح تا نیمه شب فعالیت می کنند. اتوبوس خط شماره ۱ در فرودگاه پالما دو مایورکا فعالیت دارد و مسافران را به مرکز شهر می رساند. این اتوبوس ها از ساعت ۶ صبح تا ۱ بامداد در زمستان و تا ۲ بامداد در تابستان به جابجایی مسافران می پردازند و هر ۱۵ دقیقه یکبار حرکت می کنند. اتوبوس شماره ۱ یکی از بهترین و ارزان ترین گزینه های حمل و نقل فرودگاه پالما دو مایورکا است و به همین دلیل در بین گردشگران محبوبیت بالایی دارد. اتوبوس ها از مقابل ساختمان فرودگاه حرکت می کنند و به سمت میدان اسپانیا (Plaza de Espana) در مرکز شهر پالما حرکت می کنند. از این میدان می توانید با اتوبوس یا قطار به سایر مناطق اطراف سفر کنید. با استفاده از اتوبوس در مدت زمان ۱۸ دقیقه می توانید به مرکز شهر پالما برسید. بلیط اتوبوس را می توانید به صورت نقدی از راننده خریداری کنید. کودکان زیر ۵ سال به صورت رایگان و همراه با سرپرستشان می توانند سوار اتوبوس شوند.

منطقه توریستی ال آرنال (El Arenal) در فاصله بسیار نزدیکی از فرودگاه پالما دو مایورکا قرار دارد و با استفاده از اتوبوس به راحتی قابل دسترس است. اتوبوس شماره ۲۱ هر نیم ساعت یکبار حرکت می کند و در نهایت مسافران را در مدت زمان ۲۵ دقیقه به منطقه ال آرنال می رساند. اگر قصد دارید به این منطقه گردشگری سفر کنید می توانید با استفاده از این اتوبوس خود را به هتل و مقصدتان برسانید.

حمل و نقل فرودگاه پالما دو مایورکا

مترو

مترو پالما نیز یکی دیگر از گزینه های حمل و نقل فرودگاه پالما دو مایورکا است و مسافران را به نقاط مختلف شهر می رساند. مترو نه منطقه را تحت پوشش قرار می دهد و از ساعت ۶ صبح تا ۱۱ شب به جابجایی مسافران می پردازد. مترو پالما در طول مسیر از میدان اسپانیا، Jacint Verdaguer، Son Fortesa، Son Fuster Vell، Son Castello، Gran Via Asima، Son Sardina و Universitat de les Illes Balears عبور می کند. بنابراین اگر آدرس هتل یا مقصدتان در نزدیکی این مناطق قرار دارد می توانید با استفاده از مترو خود را به مقصد برسانید.

جاذبه های گردشگری پالما دو مایورکا

 

تاکسی

تاکسی سریع ترین و راحت ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه پالما دو مایورکا است و بسیاری از گردشگران ترجیح می دهند با تاکسی به هتل بروند. درست است که کرایه تاکسی به نسبت اتوبوس و مترو گران تر است اما رفاه و راحتی بیشتری دارد و به همین دلیل طرفداران زیادی هم دارد. اگر برای اولین بار به پالما سفر می کنید و چمدان های زیادی همراهتان است و اگر همراه با کودکانتان سفر می کنید پیشنهاد می کنیم از تاکسی استفاده کنید. تاکسی شما را از مقابل فرودگاه سوار می کند و درب هتل پیاده می کند. ایستگاه تاکسی ها در مقابل سالن پروازهای ورودی قرار دارد و به محض خارج شدن از فرودگاه آن ها را خواهید دید. تاکسی ها کرایه را بر اساس تاکسیتر محاسبه می کنند اما قیمت پایه بنا به زمان سال و تعطیلات تابستانی تغییر می کند. پالما یکی از محبوب ترین مقاصد تفریحی در فصل تابستان است و گردشگران زیادی برای لذت بردن از سواحل زیبای این شهر به پالما سفر می کنند. به همین دلیل اکثر مسافران در بین گزینه های حمل و نقل فرودگاه پالما دو مایورکا تاکسی را انتخاب می کنند و ترجیح می دهند هرچه سریع تر به هتل برسند.

تاکسی

کرایه اتومبیل

یکی دیگر از گزینه های حمل و نقل فرودگاه پالما دو مایورکا کرایه اتومبیل است. اگر دوست دارید در مدت اقامت در پالما استقلال و آزادی عمل بیشتری داشته باشید می توانید اتومبیل کرایه کنید و خودتان در شهر رانندگی کنید. در صورتی که ۳-۴ نفر هستید و هزینه های سفر را با هم تقسیم می کنید کرایه اتومبیل از نظر اقتصادی هم برایتان به صرفه تمام خواهد شد. شرکت های مختلف بین المللی مثل اویس، باجت، یوروپکار، گلدکار، هرتز، اینترپرایز و سیکست در فرودگاه حضور دارند و انواع خدمات کرایه اتومبیل را به مسافران ارائه می کنند. با مقایسه خدمات و قیمت ها می توانید مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید. البته فراموش نکنید که برای رانندگی در پالما به گواهینامه بین المللی معتبر نیاز خواهید داشت.

(منبع: مجله گردشگری الی گشت)

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!