پنجشنبه, ۱۸ آوریل ۲۰۲۴
پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

اگر بخواهیم به طور منصفانه به موضوع نگاه کنیم، باید بگوییم که اسپانیا در برابر ابرقدرت های جهانی غذا ضعیف عمل کرده است. زمانی که ایتالیا و فرانسه سال های زیادی در معرض دید همگان بودند، اسپانیا در حال انتظار برای پیشرفت های بعدی بود. با این حال، در سال های اخیر، مردم دور هم جمع می شوند و برای طعم های شگفت آور، محصولات مختلف و هم چنین روش های پخت جشن هایی برگزار می کنند. آشپزهای معروفی مانند Ferran Adria، رستوران El Bulli، و برادران Roca، بنیانگذار El Celler de Can Roca، به سبب فعالیت های عالی خود، در سطح بین المللی تحسین شده اند. اما قلب آشپزی اسپانیایی، در طبیعت و بافت روستایی آن است که یک میراث از زمانی بوده که اسپانیایی ها در زمین ها کار می کردند تا هر آنچه را که میخواهند تولید و فراهم کنند و خوشمزه ترین غذاهای سنتی اسپانیا را خلق کنند. در ادامه 14 غذا، از مشهورترین غذاهای اسپانیایی و غذاهای مخصوص اسپانیا آورده شده که در صورت سفر به اسپانیا حتما باید آن ها را امتحان کنید. پس در ادامه با ما در مجله گردشگری همگردی همراه باشید برای اطلاعات بیشتر از غذاهای سنتی اسپانیا....
سفر به اسپانیا

غذاهای مخصوص اسپانیا : پائیا والنسیانایی

می توان گفت پائیا از مشهورترین غذاهای سنتی اسپانیا است و قطعا یکی از غذاهایی است که زیاد از آن استفاده می شود. ریشه اصلی این غذا به ناحیه ای در والنسیا بر میگردد و به دو صورت پخته می شود: 1- پائیای والنسیایی با خرگوش و مرغ 2- پائیای غذاهای دریایی با استفاده از جانوران دریایی
زعفران به برنج رنگ می دهد و سوکارات هم غذایی شبیه به پائیا است که در ماهی تابه درست می شود باید برشته شود. این غذا بسیار خوشمزه است. این غذا در وعده ناهار سرو می شود.
کجا باید آن را امتحان کرد؟ La Matandeta نزدیک به Albufera در والنسیا
La Matandeta, Carretera, 46910 Alfafar Spain
پائیا والنسیانایی

غذاهای مخصوص اسپانیا : «پاتاتاس براواس» - Patatas bravas

این غذا که جزء خوراک سیب زمینی و غذایی کوچک حاضری است. اسم این غذا به معنی سیب زمینی های شجاع است که علت نام گذاری آن به خاطر چاشنی تند و خوشمزه ای است که این غذا دارد.
در این غذا، سیب زمینی ها به شکل مربعی بریده می شوند و کمی سرخ می شوند و سرو می شوند. چاشنی این غذا می تواند شمال موارد مختلف شود. به عنوان مثال می توان از سس کچاپ فلفلی یا مایونز با طعم سیر و پودر فلفل شیرین و یا هر دو استفاده کرد.
یک نظر هست که پاتاتاس براواس از غذاهای اسپانیایی جایی که کثیف تر باشد، خوشمزه تر است!
Shawn Hennessey که تورهای تاپاس Seville را اجرا میکند، می گوید: "اصالت این غذا به جنوب اسپانیا برمی گردد و سازگار با فرهنگ اجتماعی خوردن و نوشیدن خارج از خانه می باشد و عملکرد اجتماعی شبیه به میخانه های انگلیسی دارد."
لازم به ذکر است که تاپاس یک "فرهنگ نوشیدن" نیست بلکه دوستان و خانواده را به یک محیط گروهی هدایت می کند. "خشونت و مستی کم اتفاق می افتد. فاکتورهای کلیدی، اشتراک گذاری های اجتماعی غذا و فرصت امتحان کردن چیزهای مختلف در یک وعده غذایی می باشد. در کل تاپاس ها یک شیوه زندگی است."
کجا باید آن را امتحان کرد؟ La Taverna del Clínic, Barcelona
La Taverna del Clinic, Rossello, 155, 08035 Barcelona Spain

پاتاتاس براواس

غذاهای مخصوص اسپانیا : Gazpacho

این سوپ از پیش غذای اسپانیایی که برپایه گوجه فرنگی است، به خاطر خوردن آن به صورت سرد، بسیار مشهور است. این موضوع ممکن است برای برخی تعجب آور و غیر قابل تصور باشد اما در گرمای سوزان تابستان Seville، جذابیت این غذا کاملا مشخص می شود. ترکیبات اصلی این غذا به غیر از گوجه فرنگی شامل فلفل، سیر، نان و مقدار زیاد روغن زیتون است.
کجا باید آن را امتحان کرد؟Enrique Becerra, Seville
Enrique Becerra, Gamazo, 2., 41001 Seville Spain

Gazpacho

غذاهای مخصوص اسپانیا : پیمینتوس دِ پَدرون (pimientos de padron)

یک غذای متعارف در منوی تاپاس، پیمینتوس دِ پَدرون از غذاهای سنتی اسپانیا است که شامل فلفل های سبزی است که در شهر به نام Galicia واقع در شمال غرب پر باران اسپانیا تولید می شود. این غذا از مشهورترین غذاهای اسپانیایی، یک خوراک سرخ شده است و با نمک فراوان خورده می شود. اگرچه در کل این غذای شیرین و ملایمی است، اما شهرت آن به خاطر فلفل هایی است که به شدت تند و آتشین هستند و اضافه کردن آن ها به غذا باعث شگفت زده شدن افراد در هنگام خوردن آن می شود.
کجا باید آن را امتحان کرد؟ Bierzo Enxebre, Santiago de Compostela
Bierzo Enxebre, Rua Troia 10, 15704, Santiago de Compostela Spain

پیمینتوس دِ پَدرون

غذاهای مخصوص اسپانیا : Fideuà

این غذا که بین گردشگران و غذاهای اسپانیایی کمتر شناخته شده است، یک نوع از پاستای اسپانیایی شبیه به ورمیشل است. این غذا در والنسیا و کاتالونیا در غذاهای دریایی و در بین پیش غذای اسپانیایی محبوبیت دارد و از نظر طعم با پائیا به رقابت می پردازد. Fideuà را در همان ظرف های پائیا می پزند.
کجا باید آن را امتحان کرد؟ El Rall, Valencia
El Rall, Calle Tundidores 2, 46001 Valencia Spain

Fideuà

غذاهای مخصوص اسپانیا : ژامبون Jamón

Jamón یا ژامبون خشک، پرطرفدارترین محصول غذاهای اسپانیایی است. ران خوک را به طور سنتی نمک سود می کنند و آن را آویزان میکنند تا کاملا خشک شوند و بتوان آن ها را ماه های طولانی زمستان نگه داری کرد.
ژامبون های Serrano (از کوهستان)، معمول ترین نوع ژامبون است که از خوک های سفید درست می شوند. گران ترین این نوع ژامبون ها از خوک های سیاه درست می شوند. یک ژامبون خوب باید در دهان آب شود و با مقدار کمی نان خورده شود.
آشپز بار و رستوران José Pizarro می گوید: " Jamón همیشه باید سر میز اسپانیایی باشد. ما به عنوان یک پیش غذای اسپانیایی از آن استفاده می کنیم Jamón خوش نمک است و ترکیب خوبی با شراب می شود و به گونه ای است که شما تمایل پیدا میکنید که نوشیدنی بیشتری بنوشید.
این غذا در بین پیش غذای اسپانیایی ها بسیار با ارزش است و اگر خوب نگه داری شود و به درستی آن را بپوشانید برای سال ها می تواند دوام داشته باشد. وقتی آن را پوست خود مالش میدهید باید حالت مومی داشته باشد. "
کجا باید آن را امتحان کرد؟ Museo del Jamón, Madrid
Museo del Jamon, Calle Gran Via 72, 28015 Madrid Spain
ژامبون Jamón

غذاهای مخصوص اسپانیا : تورتیلا Tortilla

این غذا، یک املت در بین پیش غذای اسپانیایی هاست که ترکیبی از چوریزو، فلفل، پیاز و سایر افزودنی ها است. البته افراد وسواسی میگویند که این غذا فقط تخم مرغ و سیب زمینی دارد. سیب زمینی ها قبل از اضافه شدن به مخلوط تخم مرغ خرد و کمی بر روی حرارت بالا سرخ می شوند. مهم ترین بخش زمانی است که میخواهید محتویات ماهیتابه را زیر و رو کنید. اگر درست این کار را انجام دهید، صدایی مانند "Olé" را خواهید شنید. اما اگر این کار را درست انجام ندهید، تورتیلای نپخته خواهید داشت.
کجا باید آن را امتحان کرد؟ هر بار تاپاس خودمختار

تورتیلا Tortilla

غذاهای مخصوص اسپانیا : دونات اسپانیایی

این دونات ها یک میان وعده مشهور در غذاهای سنتی اسپانیا است که از خمیر شیرینی پزی سرخ شده درست می شود. برای درست کردن این دونات ها، ابتدا خمیر را به شکل هایی شبیه سوسیس در می آورند و بعد در شکر می غلتانند. این دونات ها در جشن ها و مهمانی های خیابانی بسیار پر طرفدار هستند و بیشتر توسط دست فروش ها فروخته می شوند. این دونات ها را می توان در شکلات های داغ آب شده هم غوطه ور کرد.
کجا باید آن را امتحان کرد؟ San Ginés, Madrid
Iglesia San Gines, Calle Arenal 13 Puerta del Sol, 28013 Madrid Spain

دونات اسپانیایی

غذاهای مخصوص اسپانیا : کراکت Croqueta

یکی دیگر از گزینه های منو تاپاس از غذاهای اسپانیایی، کراکت است که به صورت لوله هایی هستند که در پودر سوخاری غلتیده شده اند و سرخ می شوند. داخل این کراکت ها پر از ژامبون است و بسیار خوشمزه هستند. از انواع معمول کراکت می توان به کراکت ژامبون و کراکت غلات اشاره کرد. می توان گفت شاید این غذا، یکی از لذت بخش ترین غذاهای سنتی اسپانیاست که می توان در یک بار تاپاس با یک آبجو سرد سرو شود.
کجا باید آن را امتحان کرد؟ Casa Julio, Madrid
Casa Julio, Calle Madera 37, 28004 Madrid Spain

کراکت Croqueta

غذاهای مخصوص اسپانیا : کوفته اسپانیایی Albondigas

یک گزینه کلاسیک منو تاپاس، کوفته اسپانیایی با سس گوجه فرنگی در بین غذاهای اسپانیایی می باشد که در تمام مناطق کشور اسپانیا سرو می شود. یکی از حالت های خوشمزه ی این کوفته ها، قرار دادن آن ها در سس بادام بدون گوجه فرنگی است. نسخه تصویری، کوفته مرکب است که توسط José Pizarro درست شده است.
کجا باید آن را امتحان کرد؟ Cafe OMKA, Granada
Om-Kalsum, Calle Jardines 17, 18002 Granada Spain

کوفته اسپانیایی Albondigas

غذاهای مخصوص اسپانیا : میگاس Migas

میگاس یکی از خوشمزه ترین غذاهای سنتی اسپانیا محسوب می شود که طرفداران زیادی دارد و این غذا نشان دهنده تاثیر غذاهای روستایی در آشپزی اسپانیا است. این غذا شامل خرده نان های خشک سرخ شده در کنار ترکیبات مختلف دیگر مانند سوسیس یا بیکن است.
این غذا در ابتدا توسط کارگران کشاورزی که صرفه جو بودند درست شده. این غذا که آماده کردن آن بسیار راحت است، اخیرا در منوی رستوران های تجملاتی و غذاهای اسپانیایی وارد شده است.
Shawn Hennessey می گوید: "مانند بیشتر غذاهای سنتی، "ریشه روستایی" اغلب خود را به صورت استفاده از مواد تشکیل دهنده، روش های استفاده مناسب از همه چیز مانند استفاده از تمام قسمت های بدن حیوانات، استفاده از مواد مانده و درست کردن غذاهایی مانند میگاس با آن ها و نحوه نگه داری و نمک سود کردن مواد نشان می دهند."
برای ملت مدرنی مانند اسپانیا، منوی تاپاس هنوز هم غذاهای سنتی اسپانیا زیادی را در خود دارد.
کجا باید آن را امتحان کرد؟ Eustaquio Blanco, Cáceres

میگاس Migas

غذاهای مخصوص اسپانیا : باکالائو Bacalao

از دلچسب ترین غذاهای اسپانیایی، باکالائو یا ماهی نمک سود شده است. ماهیگیران اسپانیایی باید این ماهی را از مناطق دورتری مانند نروژ به اسپانیا بیاورند و برای این که در این مسافت طولانی خراب نشود، آن را نمک سود میکنند.
قبل از استفاده از این ماهی، باید آن را به مدل 24 ساعت در آب گذاشت تا نمک های آن خارج شود.
باکالائو در حالت های مختلفی سرو می شود. یکی از این حالت ها، خوردن باکالائو همراه با سس پیل پیل است که از روغن زیتون، سیر و عصاره ماهی درست می شود و در سرزمین باسک بسیار متعارف است.
کجا باید آن را امتحان کرد؟ Where to try? Bar Gatz, Bilbao
Gatz, Calle Santa Maria 10, Bilbao Spain

باکالائو Bacalao

غذاهای مخصوص اسپانیا : فابادا Fabada

با توجه به علاقه مندی منطقه آستوریاس شمال غربی و اطراف به باقلا سفید، فابادا یک غذایی است که در مهمانی ها با ترکیبی از گوشت های خوک سرو می شود. چوریزو، شکم گوشت خوک و بیکن از ترکیباتی رایج برای برای غذاهای اسپانیایی هستند. علاوه بر آن ها، از سوسیس اسپانیایی مرسیلا هم می توان استفاده کرد.
کجا باید آن را امتحان کرد؟ Casa Gerardo, Prendes
Casa Gerardo-Prendes, Carretera, 33438 Candas Spain

فابادا Fabada

غذاهای مخصوص اسپانیا : لچه فریتا - Leche Frita

فکر می کنید سرخ کردن شیر غیر ممکن است؟ دوباره فکر کنید.
لچه فریتا یا همان شیر سرخ شده، از پیش غذای اسپانیایی، دسر معروف و پرطرفداری است که با هم زدن شیر، زرده تخم مرغ و آرد درست می شود. روش درست کردن این دسر به این صورت است که پس از مخلوط کردن این مواد، آن ها در یخچال گذاشته می شوند تا سرد و جامد شوند و در نهایت باید آن ها را در پودر سوخاری غلتانده و سرخ کرد.

لچه فریتا - Leche Frita

(منبع: همگردی)

 

 

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!