شنبه, ۰۴ می ۲۰۲۴
شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
پامپلونا آماده برگزاری جشن گاوهای خشمگین در اسپانیا

مادرید- ایرنا- شهر پامپلونا (pamplona)درشمال اسپانیا آماده است تا از امروز پنجشنبه 6 ژوییه (15تیر)، جشن سالانه سن فرمین (sanfermines) که به مدت 9 روز ادامه دارد را آغاز کند.

به گزارش ایرنا ، سن فرمین نام فستیوال یا جشن تاریخی است که هر ساله از ظهر روز 6 ژوییه تا نیمه شب 14 ژوییه در پامپلونا واقع در ایالت ناوارا برگزار می‌ شود.
در طول این جشن، شهر 200 هزار نفری پامپلونا مملو از گردشگرانی می‌ شود که از نقاط مختلف جهان برای تماشا و دویدن در جلوی 6 گاو خشمگین در خیابان ها به این شهر می‌ آیند و جمعیت آن را در این روزها 5 تا 6 برابر افزایش می دهند.
جشن دویدن گاوهای خشمگین در کوچه های سنگفرش شده و باریک شهر ، هر روز از ساعت 8 صبح آغاز می‌ شود و در حدود پنج دقیقه ادامه می‌ یابد اما جشن و شادی تا پاسی از شب ادامه پیدا می‌ کند.
شهرداری پامپلونا اعلام کرد که مسئول آغاز 204 ساعت جشن سن فرمین امسال، دو تن از داوطلبان انجمن کمک های فوریتی در جاده ها خواهند بود که با روشن کردن فشفشه و به هوا کردن آن از بالکن شهرداری، جشن را شروع می‌ کنند.
شهرداری پامپلونا اعلام کرد: همانند سالهای گذشته، این جشن به طور مستقیم و از طریق اینترنت برای همه جهان پخش خواهد می‌ شود. همه کسانی‌ که می‌ خواهند از آن لذت ببرند از طریق شبکه یوتوب می توانند این جشن را مشاهده کنند.
سن فرمین در برنامه امسال، در مجموع 425 مراسم و رویداد از جمله 261 جشن موسیقی‌ و 100جشن برای کودکان و ده ها جشن گاو بازی، رویداد دولتی و مراسم ورزشی را خواهد داشت.
سازمان هواشناسی اسپانیا برای امروز پنجشنبه پیش بینی‌ کرد که دمای هوا در ناوارا افزایش خواهد داشت، به طوری که سن فرمین امسال با یک روز بسیار گرمی‌ آغاز خواهد شد.
از سوی دیگر ، 3500 مامور پلیس شهری و ایالتی‌ افزون بر نیروهای ژاندارمری، مسئولیت امنیتی این جشن را بر عهده خواهند داشت که از سوی بالگردها نیز نیروهای متخصص رسیدگی به قربانیان خشونت ها و جرایم خیابانی حمایت خواهند شد.
در این رابطه، سطح هشدار امنیتی ضد تروریستی همانند دیگر جشن های بزرگ اسپانیا در درجه 4 از مجموع 5 درجه خواهد بود و نیروهای امنیتی در نقاط حساس و پرجمعیت حضور دارند و موانع و گلدان های بزرگ سیمانی قرار داده تا که از وقوع حملات تروریستی با خودروها جلوگیری شود.
بر اساس آمار شهرداری پامپلونا ، در جشن سال گذشته 16 هزار و 448 نفر در جلوی گاوها دویدند که 181 نفر کمتر از جشن سال 2015 میلادی بود.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!