شنبه, ۰۴ می ۲۰۲۴
شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
دیدار روسای جمهوری آمریکا و مکزیک راه به جایی نمی برد

تهران - ایرنا - وزیر امور خارجه مکزیک روز چهارشنبه اعلام کرد که نشست بین روسای جمهوری این کشور و آمریکا در اجلاس گروه 20 در آلمان، احتمالا به توافقات بزرگی منتهی نمی شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مکزیکوسیتی، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا قرار است روز جمعه با انریکه پنا نیتو رئیس جمهوری مکزیک ملاقاتی 30 دقیقه ای داشته باشد.
این ملاقات رو در رو، اولین جلسه دیدار بین دو مقام مزبور در منصب رئیس جمهوری است.
از سویی، لوئیس ویدگارای وزیر خارجه مکزیک در یک مصاحبه تلویزیونی به مردم کشورش هشدار داد از این نشست، توقع زیادی نداشته باشند.
روابط آمریکا - مکزیک در پی انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهوری ایالات متحده و تهدید وی به اعمال تعرفه گمرکی بر کالاهای ساخت مکزیک و همچنین طرح احداث دیوار در مرز مشترک دو کشور، به سردی گرائیده است.
وزیر خارجه مکزیک گفت که انتظار نداریم در جریان نشست روسای جمهوری دو کشور، اختلافات اساسی حل و فصل شود.
وی یادآور شد که قرار است در این نشست در مورد توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی (نفتا)، همکاری در زمینه مقابله با کارتل های مواد مخدر و توسعه آمریکای مرکزی گفت و گو شود.
ویدگارای در عین حال گفت موضوعی که قرار نیست در جریان نشست دو مقام در هامبورگ آلمان به بحث گذاشته شود، وعده ترامپ به احداث دیوار در امتداد مرز آمریکا - مکزیک است.
چندی پیش، نشست برنامه ریزی شده روسای جمهوری آمریکا و مکزیک در پی انتشار توییتی از جانب ترامپ لغو شد. ترامپ در آن توییت قول داد پول لازم برای تامین هزینه احداث دیوار مرزی از مکزیک اخذ شود. اما وی پس از انتشار آن توییت، ظاهرا از این درخواست صرف نظر کرده است.
همچنین دولت های آمریکا و مکزیک در ماه جاری یک مناقشه طولانی مدت در مورد تجارت شکر را حل و فصل کردند.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

 

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!