شنبه, ۱۱ می ۲۰۲۴
شنبه, ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
خامس، هفتمین ترانسفر بین بایرن مونیخ و رئال مادرید

نشریه بیلد در گزارشی به ترانسفرهای معدودی که بین رئال مادرید و بایرن مونیخ صورت گرفته اشاره کرده است و خامس هفتمین آن است.
به گزارش خبرگزاری مهر، جا به جایی بازیکن بین تیم‌های فوتبال بایرن مونیخ و رئال مادرید اتفاقی است که زیاد رخ نمی‎دهد. آخرین آن هم انتقال خامس رودریگس از اسپانیا به آلمان با قراردادی قرضی دو ساله و البته به شرط دائمی شدن قرارداد است.

طبق گزارش نشریه آلمانی بیلد اولین ترانسفر بین این دو غول اروپا مربوط به فصل ۷۵-۱۹۷۴ است که رئال پل برایتنر را از بایرن خرید. تا فصل ۹۷-۱۹۹۶ بعد از برایتنر خبری از ترانسفر بازیکن بین این دو تیم نبود و در آن فصل زی روبرتو دیگر بازیکنی بود که از بایرن مونیخ به رئال مادرید رفت. اما بازیکن برزیلی در اسپانیا مشکلات مصدومیت زیادی داشت و نتوانست توقعات را برآورده کند، در نتیجه دوباره به آلمان بازگشت.

انتقال بعدی مربوط به فصل ۱۰-۲۰۰۹ بود که آرین روبن در ازای ۲۴ میلیون یورو از مادرید راهی مونیخ شد.

بعد از او دو انتقال از بایرن به رئال صورت گرفت که کاملا متفاوت بودند. یکی حمیت آلتینتاپ بود که در دوران مربی‌گری مورینیو در رئال انجام شد و اصلا ترانسفر موفقی نبود و دیگری تونی کروس بود که راهی مادرید شد و هنوز هم یکی از ستاره‌‎های تیم سفیدپوش و دلایل اصلی رسیدن این تیم به موفقیت در رقابت‌های فصل قبل است. او ۳ سال پیش از بایرن مونیخ جدا شد و به رئال پیوست.

آخرین بازیکن قبل از خامس رودریگس که بین این دو تیم جا به جا شد ژابی آلونسو بود که از رئال به بایرن مونیخ پیوست و در ماه می هم اعلام بازنشستگی کرد.

دو مربی هم وجود دارند که در هر دوی این باشگاه‌ها مربی‎گری کرده‌اند. یکی از آن‌ها یوپ هاینکس و دیگری کارلو آنچلوتی است که در حال حاضر هم هدایت تیم آلمانی را به عهده دارد.

آخرین ترانسفر دو تیم هم خامس رودریگس بود که روز گذشته (سه شنبه) خبر قطعی شدن انتقالش از رئال به بایرن اعلام شد. او در ازای قراردادی قرضی دوساله راهی بایرن شده و تیم آلمانی این اختیار را دارد تا بعد از دو سال در صورتی که از او و عملکردش رضایت داشت قرارداد را دائمی کند.

(منبع: خبرگزاری مهر)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!