شنبه, ۱۸ می ۲۰۲۴
شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
طرح "ساعت صفر" اپوزیسیون ونزوئلا برای ممانعت از تشکیل شورای بازنویسی قانون اساسی

مخالفان دولت ونزوئلا که با اقبال گسترده عمومی به طرح "همه‌پرسی نمادین" برای مخالفت با بازنویسی قانون اساسی روبرو شدند، مشغول بررسی دیگر اقدامات اعتراضی به منظور جلوگیری از تشکیل مجلس بازنویسی این قانون اساسی هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ائتلاف مخالفان دولت ونزوئلا مشهور به "ائتلاف وحدت دموکراتیک" بعد از چند ماه تجمع خیابانی در اعتراض به دولت که تاکنون حدود ۱۰۰ کشته برجای گذاشته است روز یکشنبه میلیون‌ها نفر را به منظور شرکت در همه پرسی غیررسمی در مخالفت با دولت ونزوئلا به خیابان‌ها آورد.

رهبران مخالفان دولت اکنون از یک به اصطلاح طرح "ساعت صفر" در ونزوئلا برای مطالبه یک انتخابات سراسری و جلوگیری از تشکیل یک به اصطلاح مجلس بازنویسی قانون اساسی در همه پرسی مربوط به تشکیل این مجلس در تاریخ ۳۰ ژوئیه حرف می‌زنند.

تاکتیک‌های مخالفان به این منظور شامل انسداد خیابان‌ها و تحسن، اعتصاب سراسری و حتی راهپیمایی به سمت کاخ ریاست جمهوری میرافلورس خواهد بود.

این اتفاقات مشابه رخدادهایی است که قبل از یک کودتای مختصر علیه هوگو چاوز، رئیس‌جمهور فقید ونزوئلا در سال ۲۰۰۲ افتادند.

خولیو بورخس، رهبر پارلمان تحت کنترل مخالفان دولت در ونزوئلا گفت: امروز ونزوئلا با شرافت ایستاده تا بگوید آزادی به سمت عقب بازنمی‌گردد و دموکراسی قابل مذاکره نیست.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!