شنبه, ۱۸ می ۲۰۲۴
شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
سخنگوی ترزا می: نگذارید اوضاع ونزوئلا وخیم شود

سخنگوی نخست‌وزیر انگلیس امروز(دوشنبه) با بیان اینکه کشته شدن تعداد زیادی از مردم در ونزوئلا "تراژدی" است، خواستار اقدام فوری برای جلوگیری از وخیم شدن اوضاع شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، حدود ۱۲۰ تن حین اعتراضات ضد دولتی ونزوئلا در چهار ماه گذشته کشته شدند. نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا با فشارهای زیادی برای منحل کردن مجلس موسسان قانون اساسی روبروست. او متهم است که برای قبضه کردن قدرت تلاش می‌کند.

سخنگوی ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس تاکید کرد، اینکه تعداد زیادی مردم در ونزوئلا کشته شدند "تراژدی" است و باید برای جلوگیری از وخیم شدن اوضاع تلاش کرد.

او همچنین درباره تحریم‌های جدید سازمان ملل متحد علیه کره‌شمالی گفت،‌کشورها باید اجرای تحریم‌های توافق شده علیه پیونگ‌یانگ را "فورا و قاطعانه" آغاز کنند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد شنبه به اتفاق آراء تحریم‌های جدیدی را برای فشار وارد آوردن بر پیونگ‌یانگ با هدف خاتمه دادن به برنامه هسته‌ای آن تصویب کرد.

این تحریم‌ها شامل کاهش یک سومی درآمد سالیانه کره‌شمالی از صادرات است و بدین معناست که درآمد سه میلیارد دلاری آن یک میلیارد کاهش پیدا می‌کند.

سخنگوی نخست‌وزیر انگلیس همچنین درباره خروج کشورش از حوزه اتحادیه اروپا، گزارش‌های منتشر شده مبنی بر اینکه لندن حاضر است ۴۰ میلیارد دلار برای خروج پول پرداخت کند، رد کرد.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!