دوشنبه, ۲۹ آوریل ۲۰۲۴
دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
اعلام همبستگی اعضای سازمان آلبا با دولت ونزوئلا

تهران- ایرنا- کشورهای عضو 'اتحاد بولیواری برای کشورهای آمریکای ما' (آلبا) روز گذشته در ششمین نشست فوق العاده شورای سیاسی خود در ونزوئلا از دولت کاراکاس حمایت کردند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از شبکه خبری تلویزیونی تله سور، کشورهای عضو این سازمان طی بیانیه ای همبستگی خود را با دولت ونزوئلا اعلام کردند. همچنین اعضای این سازمان ضمن تبریک به دولت ونزوئلا در تشکیل مجلس موسسان اقدامات بین المللی علیه ونزوئلا را محکوم کردند.
در این بیانیه آمده است: ما اعلام می کنیم که تحریم های اقتصادی یک جانبه علیه مردم ونزوئلا نقض قوانین بین الملل و حقوق بشر است.
' دیوید چوکه هوانکا' دبیرکل این سازمان اعلام کرد که این بیانیه نشانگر خواست مردمی در آمریکای لاتین است که خواهان صلح بوده اند. وی افزود: مردم ما به دنبال همگرایی و نظم هستند و ما اینجا بیانیه ای در مورد حمایت بی قید و شرط از دمکراسی در ونزوئلا داشته ایم.
نشست سازمان آلبا در حالی برگزار شد که طی نشستی در پرو برخی دیگر از کشورهای آمریکای لاتین تدابیر جدید را برای منزوی کردن بیشتر دولت ونزوئلا اتخاذ کردند. از جمله شرکت کنندگان در نشست پرو می توان به نمایندگان کشورهایی از مکزیک، شیلی، کلمبیا، آرژانتین، برزیل و اروگوئه اشاره کرد.
این در حالی است که کشورهای عضو سازمان آلبا تدابیر مداخله جویانه برخی کشورهای آمریکای لاتین طی نشستی در کشور پرو را محکوم کردند.
دبیرکل آلبا گفت: نمایندگان شرکت کننده در نشست شهر لیما در پرو نماینده مردم ما نیستند. مردم ما خواهان جنگ نیستند و نمی خواهند تنشی ایجاد شود.
کوبا، نیکاراگوئه، بولیوی، اکوادور و ونزوئلا از جمله اعضای سازمان آلبا هستند.
به گزارش ایرنا، ونزوئلا در ماه های گذشته با یک بحران عمیق اقتصادی دست به گریبان بوده و تورم افسار گسیخته موجب گرانی و کمبود شدید کالاهای اساسی در این کشور شده است.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!