یکشنبه, ۰۵ می ۲۰۲۴
یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
سفر وزیر امور خارجه مکزیک به کوبا برای کمک به بحران ونزوئلا

وزیر امور خارجه مکزیک در هاوانا امیدوار است که بتواند کوبا را به عنوان یکی از متحدان ارشد ونزوئلا تشویق کند که به حل وضعیت تنش‌زا در این کشور کمک کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام ارشد مکزیک اعلام کرد، لوئیس ویدگارای، وزیر امور خارجه مکزیک در این سفر اعلام خواهد کرد: "ما خواهان حل وضعیت موجود در ونزوئلا هستیم"، او این سوال را مطرح خواهد کرد که چگونه می‌توان این کار را انجام داد.

وی ادامه داد: وزیر امور خارجه مکزیک به دنبال درک دیدگاه کوبا بوده و می‌خواهد ببیند که چگونه می‌توان دوره انتقال در ونزوئلا را مدیریت کرده و وضعیت موجود را نرم‌تر کند.

این مقام مکزیکی اعلام کرد: اگر مکزیک موفق شود که کوبا را در این مسیر همراه کند در این صورت تلاش خواهد شد که برخی از جزایر کوچک و متحد ونزوئلا مانند جزایر کارایب نیز برای مشارکت در این مسیر ترغیب کند.

انتظار می‌رود ویدگارای در این سفر دیدگاه‌های نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا را که چند روز گذشته در هاوانا بود، از زبان مقامات کوبا بشنود.

برای مکزیک بهترین سناریو در سفر ویدگارای این است که کوبا در انظار عمومی اعلام کند که وضعیت در ونزوئلا غیرقابل دفاع است و در بیانیه‌ای انتقاد آمیز درباره حکومت مادورو، خواستار اجرای برخی از اصول دوره انتقال شود.

همچنین این مقام مکزیک اعلام کرد: این نگرانی وجود دارد که کوبا حمایت خود را از مادورو ادامه دهد.

وی تاکید کرد: کوبایی‌ها بسیار غیرقابل پیش بینی هستند. همواره آنها کاری انجام می‌دهند که می‌خواهند.

در همین راستا پس از سفر رئیس‌جمهور کلمبیا در ماه گذشته به هاوانا یکی از چهره‌های ارشد حزب کمونیست کوبا حمایت خود را از مادورو اعلام کرد.

وی گفت: کوبا به تمامیت ارضی ونزوئلا و دولت این کشور احترام کامل می‌گذارد.

مقامات مکزیکی و آمریکایی اعلام کردند که مکزیک رهبری تلاش‌های منطقه‌ای علیه ونزوئلا را به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای ایمن کردن مذاکرات دوباره درمورد توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی با واشنگتن انجام می‌دهد.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!