جمعه, ۰۳ می ۲۰۲۴
جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
گرامیداشت فرارسیدن عید سعید قربان در هاوانا

مادرید- ایرنا- به مناسبت فرارسیدن عیدسعید قربان، اعضای سفارت جمهوری اسلامی ایران به همراه خانواده، شیعیان ، مسلمانان و محبان اهل بیت (ع) در کوبا شامگاه پنجشنبه،با حضور در مرکز اسلامی 'المعصومین (ع)' هاوانا، عید قربانگاه نفس و قدم نهادن در جهاد اکبر را گرامی داشتند.

به گزارش ایرنا و به نقل از خبر دریافتی از سوی سفارت ایران در کوبا ، پس از اقامه نماز مغرب و اعشا به جماعت، ابتدا «عبدوالولی آلداما کروز» مسئول مرکز المعصومین(ع) ضمن تشریح فلسفه وجودی مناسک حج با ذکر برخی احادیث در این خصوص به تبیین موضوع پرداخت.
در ادامه «کامبیز شیخ حسنی» سفیر ایران در کوبا با تبریک فرارسیدن عید سعید قربان، اجتماع عظیم مسلمانان از اقصی نقاط دنیا در کنگره حج را جلوه گاه عظمت اسلام و امت اسلامی دانست.
سخنران کشورمان با انسان ساز شمردن مراسم حج اظهار داشت: طی این مناسک برابری ابنا بشر در پیشگاه حضرت حق اعم از فقیر، غنی، سیاه، سفید، شیعه، اهل سنت از هر رنگ و نژاد به عین متجلی می گردد. همه حاضرین در این مراسم یکسان ملبس به لباس احرام گشته و اعمال و فرایض یکسانی را به جا می آورند. در این میان آنچه موجب برتری خواهد بود تقوای الهی است.
وی با اشاره به اجتماع عظیم و میلیونی مسلمانان در این مراسم، مطلع هدف را تسلیم محض در برابر دستورات و فرامین الهی و نفی هرگونه سلطه پذیری و سلطه گری دانست.
ایشان در خاتمه با تبریک مجددفرارسیدن عید قربان ابراز امیدواری نمود که توفیق تشرف به حج نصیب تمام حاضرین مجلس گردد.
پس از سخنرانی، فیلمی به زبان اسپانیایی درخصوص معرفی عید قربان و فلسفه کارکردی این روز مهم نزد مسلمانان ، جهت حضار پخش و در انتهای مراسم از ایشان پذیرایی بعمل آمد.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!