یکشنبه, ۱۹ می ۲۰۲۴
یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
کاراکاس: تحریم های آمریکا مانع از انتقال مواد غذایی به ونزوئلا شده است

تهران - ایرنا - 'آریستوبولو ایستوریس' معاون رئیس مجلس موسسان ونزوئلا اعلام کرد، تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ونزوئلا مانع از انتقال 18 میلیون جعبه حاوی مواد غذایی به این کشور شده است.

به گزارش شبکه تله سور، ایستوریس ضمن محکوم کردن تحریم های آمریکا را علیه کشورش، آن را بخشی از یک 'جنگ نامتقارن' خواند و تاکید کرد که این تحریم ها بیشتر بر مردم عادی بویژه بر آسیب پذیرترین اقشار جامعه و نه رئیس جمهوری ونزوئلا تاثیر می گذارد .
وی به این موضوع نیز اشاره کرد که دور جدید تحریم های اقتصادی امریکا در روند پرداخت برای دریافت این جعبه های حاوی مواد غذایی مانع ایجاد کرد.
در حالیکه که ونزوئلا همچنان با بحران کمبود مواد غذایی دست و پنجه نرم می کند، اغلب دولت نیکلاس مادورو عامل بروز این بحران معرفی شده است، در حالی که مقامات دولتی ونزوئلا عوامل مخالفان دولت و هم پیمانانشان را در بخش های خصوصی و خارجی به خرابکاری در اقتصاد ونزوئلا متهم کرده اند.
در ماه ژوئن (خرداد) معترضان به یک انبار دولتی ذخیره مواد غذایی حمله کرده آنجا را به آتش کشیدند.
به گزارش ایرنا، دولت ونزوئلا در ماههای اخیر با بدترین چالش های سیاسی و اقتصادی تاریخ این کشور روبرو بوده است.
نیکلاس مادورو اعلام کرده که مخالفان به دنبال حل مشکلات نیستند و فقط خواهان استعفای دولت هستند. وی آمریکا را نیز به حمایت از مخالفان خشونت طلب و طرح ریزی برای براندازی دولت مشروع این کشور متهم کرده است.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!