دوشنبه, ۲۰ می ۲۰۲۴
دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
رئیس پارلمان ونزوئلا بحران کشورش را به اروپا برد

رئیس مجمع ملی ونزوئلا که تحت کنترل مخالفان است به اروپا رفته تا با رهبران این قاره درباره بحران سیاسی در کشورش دیدار و گفت‌وگو داشته باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، خولیو بورگس که یکی از چهره‌های برجسته اپوزیسیون ونزوئلا محسوب می‌شود، قرار است با مسئولانی از فرانسه، آلمان، اسپانیا و انگلیس دیدار و گفت‌وگو داشته باشد تا با همفکری آنها به حل بحران در ونزوئلا بپردازد.

نخستیتن دیدار بورگس با امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه امروز (دوشنبه) صورت می‌گیرد، سپس روز سه شنبه به مادرید می رود تا با ماریانو راخوی، نخست وزیر اسپانیا دیدار کند.

روز چهارشنبه بورگس با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در برلین دیدار می‌کند و سپس به لندن می‌رود تا با ترزا می، نخست وزیر انگلیس دیداری خصوصی داشته باشد.

روز شنبه، لیلیان تینتوری، همسر لئوپولدو لوپز، رهبر اپوزیسیون در حبس ونزووئلایی در توئیتی گفته بود که مقام‌های این کشور از سفر وی به اروپا ممانعت به عمل آوردند.

"فردی گوئورا"، یکی دیگر از قانونگذاران مجمع ملی ونزوئلا در توئیتی نوشت که در این سفر با بورگس است و مساله تینتوری را به اطلاع مقام‌های اروپایی می‌رساند.

قدرت های بین المللی، نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا را به سرکوب مخالفانش محکوم کرده و وی را به تشکیل مجلس موسسان برای تغییر قانون اساسی به منظور تسلط بر قدرت و حفظ جایگاهش متهم کرده‌اند.

ونزوئلا با بحران اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند و بحران غذا و دارو در این کشور بیداد می‌کند.

دادستان‌های ونزوئلایی می گویند از زمان آغاز درگیری‌های ضد دولتی در این کشور آمریکای لاتین، دست کم 130 تن کشته شده‌اند.

مادورو علت اصلی بروز بحران در کشورش را توطئه با حمایت آمریکا می‌داند.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!