پنجشنبه, ۰۲ می ۲۰۲۴
پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
رئیس جمهوری ونزوئلا از سرگیری مذاکرات با مخالفان را پذیرفت

تهران - ایرنا - نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا اعلام کرد که دعوت میانجی های جمهوری دومینیکن و نخست وزیر سابق اسپانیا را برای از سرگیری مذاکرات میان دولت و مخالفان پذیرفته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رئیس جمهوری ونزوئلا دیروز (سه شنبه) در نشست کابینه این کشور افزود: خوزه لوئیس زاپاترو نخست وزیر سابق اسپانیا و ' دانیلو مدینا' رئیس جمهوری دومینیکن بسیار خوب می دانند که من حامی این مذاکرات بوده ام و دور جدید مذاکرات را می پذیرم.
در همین حال مخالفان دولت کاراکاس اعلام کردند که نمایندگان این گروه چهارشنبه (امروز) با رئیس جمهوری دومینیکن دیدار خواهند کرد.
ائتلاف مخالفان در بیانیه ای اعلام کرد: تصمیم گرفته شد تا یک هیات برای دیدار با رئیس جمهوری دومینیکن اعزام شود تا اهداف ما تشرح شود.
پیش از این ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه از احتمال ازسرگیری مذاکرات دولت ونزوئلا با مخالفان این کشور خبر داده بود. وی پس از دیدار با همتای ونزوئلایی خود از ' اخبار خوب' در مورد این مذاکرات استقبال کرد. وی ابراز امیدواری کرد که این اقدام به سرعت نتیجه بدهد.
پیش از این مذاکرات یک ماهه دولت و مخالفان در ونزوئلا ناکام مانده بود.
شبکه تله سور نیز گزارش داد که سخنگوی انتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نیز از این اقدام در راستای غلبه بر مناقشه ها در ونزوئلا استقبال کرد و طرفین مناقشه را به بهره بردن از این فرصت تشویق کرد.
به گزارش ایرنا، دولت ونزوئلا در ماههای اخیر با بدترین چالش های سیاسی و اقتصادی تاریخ این کشور روبرو بوده است.
در حالیکه که کاراکاس همچنان با بحران کمبود مواد غذایی دست و پنجه نرم می کند، دولت نیکلاس مادورو عامل بروز این بحران معرفی شده است.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!