شنبه, ۰۴ می ۲۰۲۴
شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
دادستان جدید برزیل به ادامه تحقیقات علیه مقامات این کشور متعهد شد

دادستان کل جدید برزیل اظهار داشت، همچنان به پیشبرد تحقیقات مربوط به پرونده فساد مشهور به "کارواش" که پای ده‌ها مقام این کشور از جمله رئیس جمهور آن یعنی میشل تامر به آن باز شده متعهد است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، راکوئل داج، دادستان کل جدید برزیل، در اولین کنفرانس خبری خود از زمان رسیدن به این سمت در تاریخ 18 سپتامبر از اظهار نظر درباره اتهامات مطرح شده علیه میشل تامر از جانب رودریگو جانوت، دادستان قبل از او خودداری کرد.

جانوت چند روز قبل از آن که از سمتش کنار برود بر اساس شهادت‌های مالکان یکی از شرکت‌های درگیر در این پرونده فساد یعنی شرکت بسته بندی گوشت JBS SA متهم به مانع‌تراشی بر سر راه عدالت و عضویت در یک سازمان تبهکار شد.

شهادت‌هایی که مبنای طرح این اتهامات بودند در راستای اقرار مصلحتی به جرم صورت گرفتند اما چندی بعد جانوت مجبور شد به مطرح شدن مدارکی دال بر ارتکاب جرم از جانب این شاهدان، این اقرار مصلحتی را باطل اعلام کند.

داج با این حال به خبرنگاران گفت که باطل کردن اقرار مصلحتی به جرم باعث پاک شدن مدارک ارائه شده نخواهد شد.

مجلس سفلی کنگره برزیل که اختیار تصمیم گیری درباره این که رئیس جمهور محاکمه شود را دارد، در روز سه شنبه بحث و بررسی درباره اتهامات جدید تامر را آغاز کرده و انتظار می رود که همچون ماه گذشته میلادی مجددا این اتهامات را کنار بگذارد.

داج خاطر نشان کرد، دادگاه عالی برزیل باید تصمیم بگیرد که آیا پلیس فدرال می تواند با مجرمان بر سر اقرار مصلحتی به جرم مذاکره کند یا خیر چرا که این اختیار در حال حاضر صرفا مربوط به دادستانها است و آنها مخالف شراکت پلیس در این اختیار هستند.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!