یکشنبه, ۱۲ می ۲۰۲۴
یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
مخالفان دولت ونزوئلا از شرکت در گفت و گوی سازش امتناع کردند

تهران – ایرنا - مخالفان دولت در ونزوئلا اعلام کردند که به دلیل عدم پیشرفت در مسائل حقوق بشر و انتخابات، در گفت و گوهای دومینیکن برای یافتن راه حل سیاسی شرکت نخواهند کرد.

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، مخالفان دولت «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا اعلام کردند که در گفت و گوهای سازش شرکت نخواهند کرد.
نمایندگان دولت ونزوئلا و مخالفان در ماه جاری با رئیس جمهوری دومینیکن دیدار کرده و گفت و گو برای یافتن راه حل سیاسی خروج از بحران را آغاز کرده بودند.
نشست بعدی قرار بود روز چهارشنبه در جمهوری دومینیکن برگزار شود که مخالفان به دلیل آنچه عدم پیشرفت در مسائل مختلف از حقوق بشر تا انتخابات خواندند، از شرکت در آن امتناع کردند.
مخالفان گفتند که این نشست نمایشی است برای ائتلاف وقت و فرصتی برای تنفس در میانه بحران اقتصادی به مادورو می دهد.
مخالفان از دولت خواسته اند که تاریخی برای انتخابات ریاست جمهوری آینده که اواخر سال 2018 میلادی خواهد بود، تعیین کرده و آزادی و سلامت آن را تضمین کند.
آنها همچنین خواستار آزادی صدها فعال زندانی، یک گذرگاه برای کمک های بشردوستانه خارجی و احترام به کنگره که اکثریت آن را مخالفان تشکیل می دهند، هستند.
تحریم های اقتصادی اعمال شده از سوی دولت ایالات متحده از یک سو بحران اقتصادی ونزوئلا را تشدید کرده و از سوی دیگر اسپانیا به اتحادیه اروپا فشار می آورد تا اقدامات محدودکننده علیه دولت مادورو اتخاذ کند.
در حالی که نیکلاس مادورو تشکیل مجلس موسسان را عامل ایجاد آرامش در کشورش می داند، برخی کشورهای منطقه اعلام کرده اند که این مجلس را به رسمیت نمی شناسند.
دولت ونزوئلا ماههاست که با بحران اقتصادی افسارگسیخته ای روبرو است و تنش سیاسی در این کشور بر سر تشکیل مجلس موسسان قانون اساسی از سوی مادورو تا کنون به کشته شدن دست کم 125 نفر انجامیده است.
میلیونها نفر از مردم ونزوئلا در چهارمین سال متوالی رکود اقتصادی از کمبود مواد غذایی و تورم شدید رنج می برند.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!