شنبه, ۱۸ می ۲۰۲۴
شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
روسف:سیاست ترامپ در آمریکای لاتین فاجعه بار است/لذت ترامپ از تهدید نظامی

مسکو - ایرنا - دیلما روسف رییس جمهوری سابق برزیل گفت: سیاست های دونالد ترامپ در آمریکای لاتین فاجعه بار است و تهدید نظامی ونزوئلا را هم با لذت خاصی بیان کرده است.

به گزارش ایرنا، روسف در گفت وگو با شبکه تلویزیونی «روسیه یک» که امروز (یکشنبه) پخش شد، سیاست های رییس جمهوری آمریکا در قبال آمریکای لاتین را خصمانه برشمرد.
رییس جمهوری سابق برزیل سخنان تهدیدآمیز ترامپ علیه ونزوئلا را نیز گام بزرگ به عقب توصیف کرد و گفت: کشورهای منطقه از جمله برزیل، ونزوئلا، آرژانتین و اروگوئه خواهان صلح و آرامش هستند.
روسف تاکید کرد: این کشورها بیش از 140 سال است در صلح و آرامش و مسالمت زندگی می کنند و تغییر این وضعیت ممکن نیست.
وی همچنین با تقبیح تهدید نظامی واشنگتن علیه ونزوئلا گفت: همه می دانند کاربرد نیروی نظامی آمریکا در عراق و افغانستان چه پیامدهای سنگینی داشت. به همین علت، سیاست های ترامپ در آمریکای لاتین را بی پایه و اساس می دانیم و به ویژه اقدامات واشنگتن در قبال کوبا غیرقابل قبول است.
رییس جمهوری سابق برزیل در ادامه فعالیت گروه بریکس را برای نظام چندقطبی جهان بسیار ضروری دانست و افزود: در چنین نظامی همه کشورها و ملت ها مورد احترام هستند و ابتکار مهمی مانند بریکس چشم انداز بسیار خوبی برای گسترش دارد.
وی تاکید کرد: اطمینان دارم، بریکس سازمانی بسیار قوی و دارای ظرفیت برای افزایش اقدامات و توانمندی های خود است و امیدوارم برزیل بتواند به توسعه این گروه کمک کند.
رییس جمهوری سابق برزیل در پایان نیز گفت: بنیادگذاری بریکس برای من مهم ترین ابتکار قرن بیستم بود و کشورهایی از همه قاره ها در آن حضور دارند.
روسیه، هند، چین، برزیل و آفریقای جنوبی اعضای گروه بریکس را تشکیل می دهند.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!