چهارشنبه, ۰۸ می ۲۰۲۴
چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
ونزوئلا تحریم های جدید آمریکا را علیه مقامات خود محکوم کرد

تهران - ایرنا - 'ولادیمیر پادرینو لوپز' وزیر دفاع ونزوئلا آنچه را که تحریم های 'احمقانه' و 'مضحک' جدید آمریکا علیه مقامات ونزوئلا خواند، محکوم کرد.

به گزارش تارنمای هرالد تریبیون آمریکای لاتین، لوپز دیروز (شنبه) از واشنگتن به دلیل اعمال تحریم های جدید علیه چهار مقام ونزوئلا که دو نفر از آنها بازنشسته هستند، بشدت انتقاد کرد و گفت که ارتش این کشور از عزت و جایگاه خود حتی در صورت نیاز با استفاده از سلاح، دفاع خواهد کرد.
وی در بیانیه ای تصریح کرد: این عجیب است که آمریکا در زمانی تحریم هایی را علیه برخی برادران ما در ارتش اعمال و انها را به فساد مالی و سرکوب متهم می کند که اقدامات دولت صلح و ثبات را در این کشور احیاء کرده است.
وزیر دفاع ونزوئلا بر دفاع از جایگاه و شرافت ارتش ونزوئلا با تمامی ابزارهای لازم تاکید کرد.


این اظهارات وزیر دفاع ونزوئلا در حالی منتشر شده است که دولت آمریکا جمعه تحریم هایی را علیه چهار مقام ونزوئلا اعمال کرد.
به گزارش ایرنا، وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که یکی از این افراد 'رودولفو مارکو' وزیر سابق دارایی ونزوئلاست. مارکو که در پست وزارت غذا نیز فعالیت کرده به فساد و سوء مدیریت در تامین مواد غذایی برای ونزوئلا متهم است.
'فرانسیسکو رانخل' فرماندار سابق ایالت بولیوار، «فابیو زاوارسه» از فرماندهان سابق نیروهای مسلح ملی و «جراردو ایزکویردو تورس» از وزیران ایالتی سه مقام دیگری هستند که آمریکا آنها را تحریم کرده است.
بر اساس تحریم های جدید، دارایی های این افراد در حوزه قضایی آمریکا مسدود و شهروندان آمریکایی از معامله با آنها منع می شوند. این تحریم ها تازه ترین اقدام واشنگتن علیه مقام های سیاسی و امنیتی به دلیل آن چیزی است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، فرسایش دمکراسی در ونزوئلا خوانده است.
وزیر دفاع ونزوئلا همچنین گفت که نظرات هدر نونرت سخنگوی وزارت خارجه امریکا در مورد ونزوئلا نشان از بی اطلاعی کامل وی از ارتش ونزوئلا است.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اخیرا در توییتی عنوان کرده بود: اعضای نیروهای مسلح ونزولا می توانند با احترام به حاکمیت قانون از اعمال تحریم ها علیه خودشان جلوگیری کنند. این افراد می توانند با تغییر رفتارشان موجب لغو تحریم ها شوند.
وزیر دفاع ونزوئلا نیز در ادامه افزود: ما بخوبی می دانیم که این تحریم های آمریکا بخشی از یک راهبرد جنگی با هدف تضعیف بنیادهای دولت ونزوئلا و ایجاد اشفتگی در راستای اجرای طرح های شیطانی تسلط بر امور ونزوئلا بوده اند.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!