دوشنبه, ۲۹ آوریل ۲۰۲۴
دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
روایت مقام ونزوئلا از تصویرسازی نادرست رسانه های غربی از شرایط اقتصادی و اجتماعی این کشور

تهران - ایرنا - وزیر ارتباطات و اطلاع رسانی ونزوئلا روز گذشته(شنبه) اعلام کرد که بیش از سه هزار گزارش و خبر زیان آور، نادرست و منفی توسط جریان رسانه ای بین المللی در مورد شرایط اقتصادی و اجتماعی فعلی این کشور منتشر شده است.

به گزارش شبکه تله سور، به دنبال درخواست نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا در ممانعت از انتشار اطلاعات نادرست در مورد وضعیت فعلی ونزوئلا، 'خورخه رودریگز' وزیرارتباطات و اطلاع رسانی ونزوئلا در کنفرانسی خبری 'اقدامات روانی' که ونزوئلا را همچون یک کشور جنگ زده ترسیم می کند، رد کرد.


وی در ادامه عنوان کرد، بیش از سه هزار گزارش و خبر منفی علیه ونزوئلا نه تنها به این کشور بلکه به مردمش نیز آسیب وارد می کند.
این مقام دولتی ونزوئلا در نام بردن ازاسامی برخی رسانه های بین المللی به عنوان مقصران اصلی این اخبار و گزارش های نادرست در مورد اوضاع ونزوئلا به خبرگزاری رویترز، آسوشیتدپرس و فرانس پرس اشاره کرد.
وی تصریح کرد که 60 درصد از این مطالب منفی از خبرگزاری رویترز، 31 درصد از خبرگزاری آسوشیتدپرس و 9 درصد از خبرگزاری فرانسه بوده اند.
رودریگز همچنین از اجرای راهبرد جدید برای مقابله با تحریم های اقتصادی اعمال شده از سوی امریکا اشاره کرد و گفت که طرح جدید رئیس جمهوری ونزوئلا وابستگی این کشور به دلار را کاهش خواهد داد.
به گزارش ایرنا، اظهارات این مقام ارشد ونزوئلا در حالی منتشر شده است که مقامات این کشور پیشتر نیز بارها از طرح آمریکا برای ایجاد اشوب و براندازی دولت نیکلاس مادورو با هدف دست یافتن به منابع غنی در این کشور صحبت کرده اند.
ونزوئلا ماههاست با چالش کمبود مواد غذایی و دارو و همچنین تورم بسیار بالا روبرو است این در حالی است که مخالفان دولت مادورو را عامل این بی ثباتی معرفی کرده اما نیکلاس مادورو عنوان کرده کشورش درگیر یک ' جنگ اقتصادی' طراحی شده از سوی امریکا است.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!