شنبه, ۱۸ می ۲۰۲۴
شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
دور جدید مذاکرات دولت ونزوئلا و مخالفان تحت الشعاع انتخابات زودهنگام

تهران-ایرنا- مذاکرات نمایندگان دولت ونزوئلا و مخالفان در حالی روز گذشته (سه شنبه) ادامه یافت که این دور از مذاکرات تحت الشعاع برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ' خورخه رودریگز' وزیر ارتباطات ونزوئلا و مذاکره کننده ارشد این کشور تصریح کرد که مسئله 'تضمین های انتخاباتی' برای انتخابات آتی و همچنین تحریم های اقتصادی آمریکا در میز مذاکره قرار می گیرد.
وی افزود: ما در حال فعالیت بر روی تمامی مسائل و کاهش اختلافات در این راستا هستیم.


از جمله مسائل دیگر مورد بحث میان طرفین درخواست دولت از مخالفان برای به رسمیت شناختن مجلس موسسان بوده است.
اختلافات میان دولت و ائتلاف مخالفان پس از آنکه مجلس موسسان اعلام کرد انتخابات ریاست جمهوری ماه دسامبر پیش از ماه آوریل برگزار می شود، تشدید شد. این در حالی است که دیوان عالی ونزوئلا همچنین طی حکمی حضور ائتلاف مخالفان را در انتخابات پیشروی ونزوئلا ممنوع کرد.
این در حالی است که اختلافات درونی مخالفان دولت ونزوئلا همچنان پابرجا بوده و بعید است مخالفان بتوانند بر روی یک نامزد واحد در انتخابات آتی اجماع نظر داشته باشند.
انریکه واسکز یک قانونگذار حاضر در این مذاکرات اعلام کرد که درخواست ائتلاف مخالفان حضور ناظران خارجی در انتخابات آتی است.
این مذاکرات در حالی برگزار شد که رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا قرار است در سفر این هفته خود به امریکای لاتین در مورد مسئله ونزوئلا با مقامات این منطقه مذاکره کند.
نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا نیز روز گذشته در اظهارنظری اعلام کرد، وی اسناد عینی دارد که نشان می دهد وزارت خارجه آمریکا در حال اعمال فشار به مخالفان برای عدم امضای توافق بحث شده در مذاکرات است.
مادورو گفت که آمریکا به دنبال اختلال در روند انتخاباتی در ونزوئلا و از بین بردن مذاکرات صلح در این کشور است.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!