شنبه, ۰۴ می ۲۰۲۴
شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
بازخواست از رئیس پلیس برزیل به دلیل اظهارنظر درباره پرونده رئیس جمهور

قاضی دادگاه عالی برزیل از رئیس پلیس فدرال این کشور تقاضا کرد تا نسبت به اظهارنظرهای مناقشه برانگیز اخیرش در مصاحبه با خبرگزاری رویترز درباره تحقیقات قضائی علیه میشل تامر، رئیس‌جمهور برزیل شفاف سازی کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، اخیرا فرناندو سگوویا، مدیرکل پلیس فدرال برزیل در مصاحبه با خبرگزاری رویترز در اظهارنظری مناقشه برانگیز گفت: تحقیقاتی که علیه میشل تامر (رئیس جمهوری) در ارتباط با اتهام ارتشاء از بابت واگذاری امتیازهای بهره برداری از یکی از بنادر در سال گذشته میلادی به راه افتاد تاکنون هیچ سند و مدرکی دال بر فساد او پیدا نکرده و به زودی به این نتیجه خواهد رسید که او مرتکب هیچ جرمی نشده است.

سگوویا خاطرنشان کرد: پلیس هیچ سند و مدرکی پیدا نکرده که یک حکم امضا شده از سوی تامر در سال گذشته میلادی صرفا به نفع یک شرکت لجستیکی به نام شرکت Rodrimar SA از بابت بهره برداری از خدمات بندر سانتوس، پر رفت و آمدترین بندر قاره آمریکای لاتین، بوده باشد.

این پرونده تحقیقات مربوط به اتهام ارتشاء تنها پرونده قضائی مفتوح علیه تامر است، در حالی که سال گذشته میلادی او با یک پرونده دیگر به اتهام‌های فساد، جرائم سازمان یافته و مانع تراشی بر سر راه عدالت مواجه شده اما هم‌پیمانانش در کنگره برزیل از او محافظت کردند.

لوئیس باروسو، قاضی دادگاه عالی برزیل گفت: سگوویا درباره تحقیقاتی صحبت کرده که هنوز از سوی پلیس خاتمه نیافته و اظهارات او به گونه‌ای است که استقلال معاون پلیس فدرال که مسئول پیشبرد این پرونده است را تحت فشار قرار داده و تهدید می‌کند.

این در حالی است که این مصاحبه روز شنبه تبدیل به خبر اول همه روزنامه‌های مهم برزیل شده بود.

یک انجمن حامی منافع معاونان پلیس فدرال برزیل در بیانیه‌ای اعلام کرد: هیچ یک از سران پلیس حق اظهارنظر درباره تحقیقات در جریان را ندارند.

رئیس پلیس فدرال برزیل روز شنبه در پیامی به اعضای این نیرو در توضیح اظهاراتش گفت: نگفته که قطعا تحقیقات کنار گذاشته خواهد شد.

سگوویا اظهار داشت که استقلال عوامل پرونده تحقیقات علیه تامر را به رسمیت می‌شناسد و به هر نتیجه‌ای که از این تحقیقات به دست بیاید، احترام خواهد گذاشت.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!