یکشنبه, ۲۸ آوریل ۲۰۲۴
یکشنبه, ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
درخواست غرامت یک شهروند مغربی از انگلیس و اسپانیا

تهران - ایرنا – یک شهروند مغربی که به اتهام مشارکت در حادثه 11 سپتامبر 2011 ، بدون هیچ دلیل ومدرکی، توسط انگلیس واسپانیا بازداشت و پنج سال زندانی شده بود، از این دو کشور درخواست غرامت کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک روز سه شنبه به نقل از روزنامه گاردین گزارش داد: مقامات انگلیسی فرید الهلالی را بنا بر حکم بازداشتی که به اتهام عضویت در گروه تروریستی القاعده توسط اسپانیا برای وی صادر شده بود دستگیر کردند.
پرونده الهلالی تا سال 2012 که دادگاه ملی اسپانیا وی را به دلیل نداشتن مدرکی دال بر پیوستن به گروه القاعده تبرئه کرد، مورد رسیدگی قرار نگرفته بود.
به نوشته گاردین، الهلالی بعد از گذراندن یک هزار و 711 روز حبس از زندان آزاد شد. وی چهار سال در انگلیس و یک سال در اسپانیا زندانی بود.
این تبعه 49 ساله مغرب گفت: انگلیس و اسپانیا با آن که می دانستند هیچ مدرکی ندارند ، من را به کشتن نزدیک به 3 هزار آمریکایی متهم کردند، به همین دلیل از این دو کشور شکایت و درخواست غرامت دارم.
وی علاوه بر این که در اسپانیا از حق اشتغال وهر گونه امتیازی محروم بود، هر روز باید با حضور خود را در مرکز پلیس ثبت می کرد.
برپایه این گزارش، الهلالی که اکنون در شهر بارسلون با همسرش زندگی می کند گفت که زندگی اش نابود شده است و اگر اسپانیا با پرداخت 1.8 میلیون یورو غرامت به وی موافقت نکند، به دادگاه اروپایی حقوق بشر شکایت خواهد کرد.
حملات ۱۱ سپتامبر در سال 2001 میلادی در خاک آمریکا به وقوع پیوست ، اعضای القاعده با استفاده از 4 هواپیمای تجاری - مسافربری به برج های دوقلوی مرکز تجارت جهانی در شهر نیویورک و پنتاگون حمله کردند.
در این حادثه تمامی سرنشینان هواپیماها و شماری از افراد حاضر در برج های دوقلو کشته شدند.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!