جمعه, ۲۶ آوریل ۲۰۲۴
جمعه, ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
اکوادور برخی محدودیت‌های ارتباطی آسانژ را رفع می‌کند

دولت اکوادور قصد دارد بخشی از امکانات ارتباطی جولیان آسانژ، بنیانگذار وب‌سایت ویکی لیکس را در محل سفارت این کشور در شهر لندن برای وی برقرار سازد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، جولیان آسانژ، بنیانگذار وب‌سایت افشاگر ویکی لیکس از سال 2012 در ساختمان سفارت اکوادور در شهر لندن محبوس شده و در ماه مارس هم امکانات ارتباطاتی وی از جمله استفاده از اینترنت یا تلفن همراه و ارتباط برقرار کردن با جهان خارج قطع شده است.

وب‌سایت ویکی لیکس در بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت اکوادور به جولیان آسانژ اعلام کرده که وضعیت انزوایی که بر او تحمیل شده را متوقف خواهد کرد و این تصمیم در پی برگزاری نشست‌هایی میان دو مقام ارشد سازمان ملل و لنین مورنو، رئیس‌جمهور اکوادور گرفته شده است.

کریستین هرافنسون، سردبیر وب‌سایت ویکی لیکس این اقدام را "مثبت" خوانده اما گفت: "این همچنان مایه نگرانی جدی است که آزادی او برای ابراز نظراتش همچنان با محدودیت روبرو است".

براساس اعلام دولت اکوادور تصمیم برای قطع امکانات ارتباطی آسانژ بعد از آن اتخاذ شد که آسانژ زیر قولی که برای مداخله نکردن در امور کشورهای دیگر در زمان حضورش در این ساختمان داده بود، زد.

او با استفاده از توئیتر بریتانیا را به خاطر اتهام زنی‌اش علیه روسیه بابت حادثه مسموم کردن سرگئی اسکریپال، مامور اطلاعاتی سابق روسیه با ماده شیمیایی نویچوک به چالش کشیده بود.

او همچنین از آلمان نیز به خاطر دستگیر کردن کارلس پوجدمون، رئیس سابق منطقه کاتالونیا طبق حکم اتحادیه اروپا و طبق درخواست اسپانیا انتقاد کرده بود.

اکوادور در راستای تدابیر محدود کننده علیه آسانژ یک مسدود کننده را برای جلوگیری از دسترسی او به ایمیلش نصب کرده و تعداد ملاقاتی‌های او در روز را نیز محدود کرد.

آسانژ در سال 2012 بعد از حکم سیستم قضایی بریتانیا برای استرداد به سوئد به منظور محاکمه بابت اتهامات جنسی به ساختمان سفارت اکوادور پناهنده شد.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!