سه شنبه, ۰۷ می ۲۰۲۴
سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
ادای سوگند رئیس‌جمهور جدید مکزیک با تعهد به احیای کشورش

آندرس مانوئل لوپز اوبرادور امروز شنبه رسما به عنوانن رئیس‌جمهوری مکزیک آغاز به کار کرد و در کشوری که با فساد، فقر مزمن و خشونت‌ باندها روبروست به مبارزه با "نخبگان درنده‌خو" وعده داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس‌جمهوری جدید ۶۵ ساله مکزیک در کنگره سوگند یاد کرد و به تولد دوباره و "فوری" مکزیک برای مقابله با آنچه "میراث فاجعه‌بار چندین دهه دولت‌های نئو لیبرال" توصیف کرد، متعهد شد.

رئیس‌جمهوری جدید مکزیک گفت: این دولت دیگر یک کمیته در اختیار یک "اقلیت درنده‌خو" نخواهد بود. همچنین این دولتی نیست که همچون گذشته کسی بتواند به سادگی در آن غارتگری کند.

لوپز اوبرادور پس از آن در جمع کثیر حامیانش در مکزیکو سیتی وعده داد تا برای ریشه‌کن کردن نابرابری جمعیت قابل توجه بومیان مکزیک را در اولویت قرار دهد. اصلی‌ترین چالش این رهبر جدید مدیریت روابط با ایالات متحده آمریکا، اصلی‌ترین شریک تجاری مکزیک، است. این در شرایطی است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا بارها مکزیک را بابت ورود غیر قانونی مهاجران از مرز جنوبی متهم کرده است.

لوپز اوبرادور مجددا تاکید کرد از طریق یک توافق با دونالد ترامپ و جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا برای تقویت توسعه در آمریکای مرکزی و مکزیک به محدود کردن مهاجران تلاش می‌کند.

این چپگرای کهنه‌کار همچنین تلاش کرد بار دیگر بازارها را مطمئن سازد.

از زمان انتخابات اول ژوئیه به علت نگرانی‌هایی که درباره سیاست‌های او به وجود آمد، از جمله پس از لغو ناگهانی پروژه ۱۳ میلیارد دلاری فرودگاه جدید مکزیکو سیتی، بازارها سقوط کردند.

او متعهد شد تا سیاست تحمل صفر را در برابر مفسدان در دولتش در پیش بگیرد. او ۱۶ بار به سیاست‌های "نئو لیبرال" اشاره کرد و گفت "رژیمی" که ایجاد شده بود، از بین می‌برد. لوپز اوبرادور همچنین مجددا به تشریح طرح‌هایش برای ایجاد یک منطقه اقتصادی ویژه با مالیات پایین پرداخت تا مکزیکی‌ها داخل کشورش خودشان مشغول به کار شوند.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!