شنبه, ۰۴ می ۲۰۲۴
شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
مادورو دستور افزایش شمار شبه نظامیان بولیواری را صادر کرد

رئیس جمهوری ونزوئلا در بحبوحه افزایش تنش ها بین این کشور و آمریکا دستور افزایش شمار شبه نظامیان دولتی(شبه نظامیان بولیواری ملی ونزوئلا) را تا حدود یک میلیون عضو دیگر صادر کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، این دستور نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا در حالی صادر شده که خوان گوایدو رهبر مخالفان این کشور نیز به یکی از مناطق غربی ونزوئلا برای دیدار با مردم سفر کرده است.
شبه نظامیان دولتی ونزوئلا در سال 2008 توسط هوگو چاوز رئیس جمهوری پیشین ونزوئلا تاسیس شد. مقامات ارشد این شبه نظامیان مستقیما به رئیس جمهوری در مورد عملکردشان پاسخ می دهند و عملا تکمیل کننده نیروهای مسلح این کشور منطقه آمریکای لاتین است.
در همین حال مادورو که گوایدو را دست نشانده امریکا توصیف کرده است، گفت که هدفش افزایش شمار شبه نظامیان بولیواری ملی به 3میلیون نفر تا پایان سال جاری میلادی است. در حال حاضر شمار این شبه نظامیان بیش از دو میلیون نفر گزارش شده است.
مادورو که پیشتر یکی دیگر از اهداف تشکیل این شبه نظامیان را فعالیت در صنعت کشاورزی ونزوئلا عنوان کرده بود، افزود : شما(شبه نظامیان بولیواری ملی ونزوئلا ) با تفنگ ها بر روی شانه هایتان آماده دفاع از کشورتان باشید و همچنین در مسیرتولید مواد غذایی برای مردم این کشور نیز فعالیت کنید.
به رغم درخواست خوان گوایدو از مقامات ارشد ارتش ونزوئلا برای پبوستن به مخالفان، ارتش این کشور همچنان به مادورو وفادار بوده با این حال گزارش شده صدها سرباز ارتش ونزوئلا به کلمبیا پناهنده شده اند.
ونزوئلا از روز 28 ژانویه (8 بهمن ماه) که 'خوان گوایدو' رئیس مجلس ملی این کشور در خیابان های کاراکاس خود را رئیس جمهور قانونی خواند، دچار بحران داخلی و بین المللی شده است. 
آمریکا بلافاصله گوایدو را به عنوان رئیس دولت موقت این کشور به رسمیت شناخت و خواستار کناره گیری مادورو از قدرت و برگزاری انتخابات زودهنگام شد.
برخی کشورهای اروپایی و متحدان آمریکا در آمریکای جنوبی و شرق آسیا همگام با واشنگتن خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در ونزوئلا شدند. 

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!