پنجشنبه, ۱۶ می ۲۰۲۴
پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
کوله پشتی: در زمان تعطیلات کریسمس، دوستان و خانواده گرد هم می‌آیند و این اتفاق مهم را جشن می‌گیرند. جدااز تمام برنامه‌های قشنگ کریسمس، غذا نیز نقش مهمی را ایفا می کند. شب کریسمس، خانواده‌های مکزیکی دور هم جمع می‌شوند و غذای مخصوص این شب را میل می‌کنند. برخی از این غذا را در این مقاله معرفی خواهیم کرد.
 
 
 
انسالادا د نوچ بوئنا (Ensalada de Noche Buena)
ترکیب رنگ‌های این سالاد مکزیکی مخصوص کریسمس، آن را برای جشن بسیار ویژه و خاص کرده است. این سالاد معمولا حاوی کاهو و چغندر است، اما مواد دیگر با توجه به محل و سلیقه سرآشپز متفاوت است. ممکن است سالاد شامل سیب، هویج، پرتقال، آناناس، گردو یا بادام زمینی و دانه‌های انار به عنوان چاشنی باشد. این سالاد برای شب کریسمس درست می‌شود.
 

 
تامالس (Tamales)
برای تهیه این غذای، از آرد ذرت خمیری درست کرده و درون آن را با مواد مختلف پر می‌کنند. گاهی اوقات به جای آرد ذرت از برگ موز که بخار پز شده است، استفاده می‌کنند. از آنجا که تهیه این غذا کمی وقت‌گیر است، فقط در طول سال چند بار و در ایام خاص مانند شب کریسمس آن را تهیه می کنند.
 

 
باکالائو (Bacalao)
باکالائو، ماهی شور خشک شده است که در تمامی فروشگاه‌ها و بازار‌های مکزیک یافت می‌شود. این غذای اصیل اروپایی که تبدیل به یک جزء رایج از جشن کریسمس سنتی مکزیک شده است، دارای دستور‌العمل محبوبی است. کدو، گوجه‌فرنگی، زیتون و سیب‌زمینی سرخ شده جزئی از این غذا است اما ممکن است به روش‌های دیگر هم طبخ شود.
 

 
پوزول (Pozole)
پوزول، نوعی سوپ است که با گوشت خوک یا مرغ پخته شده و با سیر و چیلی، چشنی دار می‌شود. در طرز تهیه آن، کاهو یا کلم خرد شده، تربچه‌ی کوچک، پونه و لیمو هم دیده می‌شود. این سوپ، غذایی لذیذ و پر طرفدار است که در مراسم خاص و شب محبوب کریسمس پخته می‌شود.
 

 
پاوو (Pavo)
یکی دیگر از انتخاب‌های محبوب برای شام کریسمس، غذاهای ترکی است که نزد مکزیکی‌ها طرفدار زیادی دارد. مکزیکی‌ها، بوقلمون را برای کریسمس، کبابی می‌کنند و با خلال، سس چیلی و دیگر مخلفات، سرو می‌کنند.
 

 
پونچ ناویدنو (Ponche Navideño)
این نوشیدنی گرم میوه‌ای از زالزالک مکزیکی تهیه می‌شود. میوه‌های دیگر همراه با دارچین به این نوشیدنی اضافه شده و آن را به صورت گرم در شب‌های سرد کریسمس، می‌نوشد. این یک نوشیدنی شگفت‌انگیز است.
 

 
روسکا د ریز (Rosca de Reyes)
این نان شیرینی لذیذ مخصوص روز 6 ژانویه، روز پادشاه (دیا د ریز) است، اما در ایام کریسمس در همه جای مکزیک پخته شده و به فروش می‌رسد.
 
(منبع: کوله پشتی)

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!