چهارشنبه, ۰۱ می ۲۰۲۴
چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

از لحاظ جغرافیایی آرژانتین کشور بسیار متنوعی است که از بیابان های کم آب تا جنگل های مرطوب را دربر می گیرد. آرژانتین همچنین از شمال تا مناطق سابنتارتیک پاتاگونیای زیبا در جنوب، از نظر جاذبه های گردشگری آرژانتین، میراث فرهنگی، هنری ومعماری غنی است که از سراسر جهان تاثیر پذیرفته است.

با "باریس" فوق العاده اش که شامل محله های هنری رنگارنگ مانند لابوکا و مناطق مرسوم مانند پالرمو وبوینس آیرس است که حسی اروپایی را در انسان به وجود می آورد و بهترین مکان برای شروع اکتشاف است (همچنین بهترین مکان برای یادگیری تانگو است، که این رقص، عاشقانه ترین رقص آرژانتینی است) علاوه بر دیدنی های کشور آرژانتین، سایر جاذبه ها مانند یخچال های طبیعی پوشیده از برف اندس و آبشار های مهیج  ایگواسو، که یکی از بزرگترین آبشارهای جهان است، از مکان های دیدنی آرژانتین است. پس با ما در مجله همگردی همراه باشید...
Argentina

1) آبشارهای ایگواسو

آبشارهای منحصربه فرد ایگواسو، در مرز آرژانتین با برزیل قرار گرفته است و دیدنی های کشور آرژانتین است که یک سمت آن پارک ملی ایگواسو در آرژانتین و در سمت دیگر آن پارک ملی ایگواسو در برزیل قرار گرفته است. این آبشار های بزرگ مسلما" یکی از مناطق چشم گیر آمریکای جنوبی است که توسط سازمان میراث جهانی یونسکو محافظت شده است. گردشگران می توانند از طریق شبکه ای از پیاده روهای قابل دسترس و مناطقی مانند گلوی شیطان که در پایین آبشار قرار دارد و به منظور ارائه بهترین منظره طراحی شده است، کاملا" به این آبشار نزدیک شوند. ایگواسو در واقع از 150 تا 300 آبشار ساخته شده است که در طولی حدود 3 کیلومتر کنار هم قرار گرفته اند، که تعدادی از آن ها بسته به فصل تغییر می کنند، و ارتفاع آن ها بین 60 تا 82 متر متغیر است و هر کدام به حد قابل توجهی تماشایی است. از یک فرودگاه بین المللی در آرژانتین (و یکی در کشور همسایه برزیل) به راحتی می توان این آبشارها را دید ، مخصوصا" اگر پرواز از بوینس آیرس آغاز شود.

جاذبه گردشگری آرژانتین 1

2) یخچال طبیعی پریتو مورنو

جاذبه های گردشگری آرژانتین، برای بازدید گردشگران در سایت میراث جهانی یونسکو ، پارک ملی لس گلاسیرز است که در شهر کوچک ال کالافاته قرار دارد که امکانات رفاهی و اقامتی متعددی را در اختیار گردشگران قرار می دهد. در این جا اکثر گردشگران برای بازدید از یخچال های محبوب این پارک که از زیباترین مکان های دیدنی آرژانتین است، به ویژه یخچال حیرت انگیز پریتو مورنو جذب می شوند، که یک یخچال 30 کیلومتری است (و سومین ذخیره ی آب شیرین جهان است). این یخچال ها تنها 78 کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد و به یاد یک کاوشگر قرن 19 نام گذاری شده است. ال کالافاته تا مرکز بزرگ گردشگری یخچال طبیعی دو ساعت فاصله دارد، همچنین تا یخچال طبیعی، تنها به اندازه ی یک پیاده روی کوتاه، در طول یک مسیر سرگرم کننده فاصله است. برای کسانی که به بالا رفتن از یخچال های طبیعی تمایل دارند، تورهای گردشگری یخی که محدوده ی آن ها بین یک پیاده روی یک ساعته بر روی سطح یخ تا یک پیاده روی طولانی پنج ساعته است، وجود دارد. یکی دیگر از ویژگی های مهم پارک ملی، لس گلاسیرز کوه فوق العاده زیبای مونت فیتز روی در مرز شیلی است که 3359 مترطول دارد  صعود به آن سخت تر از صعود به اورست است.

جاذبه گردشگری آرژانتین 2

3) شهر بوینس آیرس؛ شهر  محله ها

یکی از جذاب ترین و بزرگترین شهرهای آمریکای جنوبی بوینس آیرس است، که اغلب افراد در اولین سفر به آرژانتین، قبل از رفتن به مقاصد محبوب گردشگری مانند پاتاگونیا، به این شهر سفر می کنند. اما افراد باهوش در این شهر باقی می مانند و از موزه های دل پذیر و گالری های هنری که در ساختمان های باشکوه استعماری قدیمی در سراسر شهر یا "باریس"قرار دارند ، بازدید می کنند. هنگام خروج از باریس، مطمئن شوید که از لابوکا محله های رنگارنگ بوینس آیرس و  موزه ی سرگرم کننده ی خیابان کامینیتو، که یک منطقه ی پیاده روی عالی است و موزه ی فضای بازی که به خاطر خانه هایی با رنگ های روشن و مجسمه های سرگرم کننده و کلاس فضای باز تانگو، مشهور است، بازدید کرده اید. رکولتا عمومی یکی دیگر ازمکان هایی است که به طور قطع باید از آن دیدن کنید، جایی که میتوانید مقبره ی  رکولتا با آرامگاه بزرگ بقایای آرژانتینی های معروف مانند اواپرون یا اویتا پرون، همراه با شماری از باغ های عمومی، موزه ها، گالری های هنری، کافه ها و مغازه را پیدا کنید. اگر زمان داشته باشید بازدید از دیگر مناطق لذت بخش برای سیاحت کردن، پالرمو و  بلگرانو  با تفرجگاه های گسترده و عمارت های بزرگ مجلل و پلازا د مایو در مرکز شهر به شما پیشنهاد می شود.

جاذبه گردشگری آرژانتین 3

4) اوشوآیا؛ پایان جهان

در جنوبی ترین نقطه ی آرژانتین، پاتاگونیا که ترکیبی از رشته کوه های آند و دشت ها و فلات های گسترده است و از دیدنی های کشور آرژانتین است. بخاطر چشم اندازهای دیدنی اش معروف است. اکثر ماجراها در اوشوآیا، جنوبی ترین شهر جهان، شروع می شود. این شهر به عنوان یک تبعیدگاه در اوایل قرن 20ام تاسیس شده است، و در حال حاضربه  نقطه ی شروع سفرهایی به قطب جنوب یا اطراف  کاپ هورن معروف است، این شهر روی کانال بیگل  قرار دارد و از زیباترین مکان های دیدنی آرژانتین است که با چشم اندازهای بی نظیری از کوه ها، دریا، یخچال های طبیعی و جنگل ها در کنار پارک ملی تیه را دل فوئگو همراه با گونه های مختلف گیاهی و جانوری، احاطه شده است. جاذبه های گردشگری آرژانتین شامل فانوس سن خوان د سالوامنتو که با عنوان فانوس پایان دنیا نیز شناخته می شود و در سال 1884 در ایسلا د لوس استادوس ساخته شده است، موزه ی پایان جهان با آثار نمایشی که مربوط به تاریخچه ی طبیعی، زندگی بومی و تبعیدگاه های اولیه است وهمچنین موزه ی دریایی اوشوآیا که در واقع زندان بدنام سابق ارتش شهر است که بخاطر داشتن آثار دریایی و مدل های مقیاسی از کشتی های مشهور مانند بیگل داروین محسوب می شود.

جاذبه گردشگری آرژانتین 4

5) پورتو مادرین و شبه جزیره ی والدی

شهر پورتو مادرین در سواحل گلفو نیوو یکی از برترین دیدنی های کشور آرژانتین، در یکی از پناهگاه های واقع در ساحل پاتاگونیا قرار دارد. بندر آبی عمیق شهر در سال 1886 توسط مهاجران ولزی ساخته شده است و بخاطر ذخایر فراوان طبیعی ،  یکی از مقاصد معروف گردشگری دریایی در آرژانتین است، و همچنین خط ناهموار ساحلی آن علاقه مندان بسیاری به ورزش های آبی مخصوصا موج سوارانی که از مبارزه با موج های شدید پاتاگونیا لذت می برند را جذب می کند. نقاط مهم شامل موزه ی علوم طبیعی و اقیانوسیه در یک ساختمان مورثی زیبا مشرف به بندرگاه است که چندین نمایشگاه از گونه های گیاهی و جانوری شامل اسکلت نهنگ و یکی اثر نمایشی فریبنده در مورد ماهی های غول پیکر را دارد. برای دوست داران طبیعت، شبه جزیره ی والدی یک شاهکار بزرگ است این مکان  یکی از مهم ترین ذخایر طبیعی است که بخاطر حیات وحش متنوع در لیست سازمان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. تورهای راهنما برای مشاهده ی ذخایر اجباری است و بطور معمول گردشگران در اینجا همه چیز از نهنگ های راسته (تا جفت گیری و بدنیا آوردن)، همراه با مهر و موم فیل، شیرهای دریایی و نهنگ های اورکا، را مشاهده می کنند. همچنین یک زمینه ی مهم برای پرورش شکارچیان مهاجر، مخصوصا پنگوئن های ماژلانی است.

جاذبه گردشگری آرژانتین 5

6) پارک ملی تیه را دل فوئگو

دریاچه ها، رودخانه ها، قله ها و یخچال های طبیعی در پارک ملی تیه را دل فوئگو از جاذبه های گردشگری آرژانتین است که یک منطقه ی بزرگ 156000هکتاری است و از کانال بیگل تا مرز شیلی و از شمال تا لگو کامی ادامه دارد، بسیاری از گردشگران و مسافران را به قدیمی ترین پارک ملی ساحلی آرژانتین جذب می کند. ماجراجویان به منظور کشف مناظر چشمگیر آن از جمله آبشار های بلند، جنگل های متراکم، و کوه ها، همراه با دریاچه های یخچالی زیبا مانند روکا و فانیانو، با استفاده از شهر اوشوآیا به عنوان یک پایگاه، به سمت مسیر های پیاده روی پارک یا امتداد خط ساحلی، می روند. یکی از محبوب تریندیدنی های کشور آرژانتین و مسیرها، سند کسترا، یک مسیر ساحلی به دریاچه ی روکا از خلیج انساندا است که فرصتی برای دیدن گونه های غنی حیات وحش از جمله کوهستان های آند را فراهم می کند. برای کسانی که ترجیح می دهند دیدنی ها را به راحتی ببینند، باید از راه آهن جنوبی فوجیان استفاده کنند که یک قطار بخار قدیمی است که از طریق پارک به کانادون د تورو می رود.

جاذبه گردشگری آرژانتین 6

7) ماردل پلاتا

تعدادی از بهترین سواحل آمریکای جنوبی در شهر نسبتا مدرن مار دل پلاتا در سواحل اقیانوس اطلس و در 400 کیلومتری بوینس آیرس قراردارد. در اینجا، سواحل زیبا با طول بیش از 8 کیلومتر با نزدیکترین بندرگاه دریایی مهم در سواحل چیکا و گراند قرار دارند (همچنین در میان شیرهای دریایی محبوب هستند که بسیاری از آنها در اسکله های ماهی گیری اطراف شهر پنهان می شوند). پس از یک زمین بازی برای ثروتمندان، بسیاری از عمارت های بزرگ با تفرجگاه های جدیدتر در امتداد اسکله ی پر زرق و برق شهر با پارک های متعدد، میدان ها و باغ ها، ترکیب شدند. علاوه بر سواحل، تپه های شنی برباد رفته، صخره های شگفت انگیز، مار دل پلاتا، مکانی برای موزه ی ا خوان مانوئل فانخیو است که یک موزه ی خودرو است که به یکی از بهترین رانندگان فرمول یک اختصاص یافته است که شامل 100 خودرو و 500 جایزه است (یک قسمت برجسته، اثر نمایشی مربوط به اولین خودرو، دایملر  در سال 1886 است). یکی دیگر از مکان های دیدنی آرژانتین که باید ببینید آکواریوم مار دل پلاتا با بسیاری از جاذبه های گردشگری آرژانتین و جاذبه های دریایی، شامل دولفین و نمایش های خوک آبی، پنگوئن ها، لاک پشت ها و فلامینگو است.

جاذبه گردشگری آرژانتین 7

8) باریلوچه و منطقه ی دریاچه ی آرژانتین

معمولا" با عنوان باریلوچه شناخته می شود و از دیدنی های کشور آرژانتین است، سن کارلوس دی باریلوش از مکان های دیدنی آرژانتین برای ماجراجویی، شهرت خوبی پیدا کرده است. احتمالا این شهر به دلیل نزدیکی به سرو کسیدرو، شهرت پیدا کرده است و بلندترین قله ی آن و یک پیست اسکی معروف، گردشگران را از دور و نزدیک جذب می کند. یکی از بزرگترین پیست های اسکی در آمریکای جنوبی، سرو کسیدرو است که شامل بیش از 100 کیلومتر زمین اسکی است و مخصوصا بخاطر مناظر شگفت انگیز خود نسبت به  ناحئول هواپی شهرت پیدا کرده است، ناحئول هواپی یکی از دریاچه های دوست داشتنی پارک ملی ناحئول هواپی است و منطقه ی دریاچه ی آرژانتین را تشکیل می دهد. باریلوچه در واقع در داخل پارک قرار گرفته است و به عنوان مرکز اصلی گردشگری برای کسانی است که می خواهند زیبایی های متنوع طبیعی این منطقه را کشف کنند، که همه چیز از آتشفشان ها تا آبشار ها و یخچال های طبیعی را در برمی گیرد و فرصت هایی برای اردو زدن، پیاده روی، دوچرخه سواری، قایق رانی و سنگ نوردی را فراهم می کند.

جاذبه گردشگری آرژانتین 8

9) مندوسا

بی شک یک از زیباترین جاذبه های گردشگری آرژانتین و شهرهای آرژانتین، مندوسا است که با علاقه مندان فضای باز درزمستان، همچون تابستان  معروف است. هنگامی که برف می بارد، اسکی بازان از سراسر آمریکای جنوبی برای تجربه برخی از دامنه های کوهستان آنند در پیست معروف لس لناس، که بخاطر زمین های شیب دارش معروف است و تنها 20 کیلومتر از مرز شیلی فاصله دارد به این شهر می آیند. در تابستان این مناطق در میان کوهنوردان و افرادی که پیاده روی می کنند محبوب است، بسیاری از آن ها با هدف بالا رفتن از کوه 6960 متری آکونکاگوا به این منطقه می آیند و از پرطرفدارترین مکان های دیدنی آرژانتین محسوب می شود. از دیگر فعالیت ها در فضای باز، قایق رانی و پیاده روی، و برخی از ماجراجویی های شبانه با اردو زدن زیر ستاره است، همچنین از نظر تولید روغن زیتون نیز معروف است، مندوسا جاذبه های فرهنگی سرگرم کننده بسیاری دارد که شامل تعدادی از موزه ها و جشنواره های سالیانه می شود، همچنین یک بازار مرکزی شلوغ (مرکادو مرکزی) که افراد محلی در آن محصولات، گوشت و ماهی را خریداری می کنند. هم چنین دارای تعدادی غرفه های عالی غذایی و رستوان ها است.

جاذبه گردشگری آرژانتین 9

10) کلیسای تاریخی کوردوبا

در مرکز آرژانتین، تنها با 5 ساعت رانندگی از بوینس آیرس به شهر کوردوبا ، دومین شهر بزرگ آرژانتین می رسیم که اغلب به عنوان یک توقف گاه در سفر به کوهستان های آند از آن استفاده می شود. بیشتر ساختمان های قدیمی و زیبای شهر تاریخ ساخت آنها به دوران اولیه استعمار قرن 16 ام برمی گردد و می توان آن ها را هنگام کاوش در بخش تاریخی شهر، در اطراف پلاز سن مارتین مشاهده کرد که در حال حاضر یک میراث جهانی یونسکو است. یکی از مهم ترین آن ها کلیسای زیبای کوردوبا است که ترکیبی عالی از سبک های باروک و نئوکلاسیک است که ریشه ی آن به کلیسای اصلی روم که در سال 1580 در اینجا ساخته شده است برمی گردد. از نکات برجسته ی این ساختار که بیشتر آنها متعلق به قرن 18 ام است می توان از یک فضای داخلی زیبا با نقاشی های نفیس قرن 20 ام و نقاشی هایی که توسط هنرمندان برجسته ی آرژانتینی کشیده شده اند، یک محراب نقره ای منحصربه فرد، و مجموعه ای مهم از هدایای طلایی نام برد .هم چنین دخمه های آن و آرامگاه نهایی تعدادی از افراد آرژانتینی را نیز می توان دید.

جاذبه گردشگری آرژانتین 10

(منبع: همگردی)

 

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!